سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

90 مدرسه همدان زیر پوشش طرح کانون مدرسه

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: ۹۰ مدرسه در همدان زیر پوشش طرح کانون مدرسه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهرا رضوی در نشست خبری با بیان اینکه طرح «کانون مدرسه» به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و امکانات کانون پرورش فکری در مدارس است اظهار کرد: این طرح برای تبیین و تحلیل فعالیت‌های آموزشی و تربیت پرورشی دانش‌آموزان است.

رضوی بیان کرد: مدارس جامعه هدف در این طرح 90 مدرسه و 350 کلاس است که بر اساس برنامه هفتگی و ماهانه چند ساعت در کانون حضور می‌یابند و در این طرح دانش‌آموزان مسائل آموزشی و درسی را با حضور معلمان و مربیان می‌آموزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سعی شده تا کودکان مناطق کمتر برخوردار همدان نیز از خدمات کانون بهره‌مند شوند افزود: عمده مراکز کانون در همدان در این مناطق واقع شده ضمن اینکه نخستین مرکز سیار شهری همدان نیز سال گذشته راه‌اندازی شد و بیشتر به مناطق حاشیه شهر رفت‌وآمد دارد.

معاونت کانون پرورش فکری همدان مطرح کرد: 55 هزار و 903 دفعه فعالیت در 9 ماهه امسال برای یک میلیون و 335 هزار و 638 دفعه نفر انجام گرفته است.

رضوی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته اظهار داشت: فعالیت‌های کانون در 5 عرصه و 44 شاخص عملکرد خلاصه می‌شود که در این راستا اقدامات جذب، شناسایی، پرورش خلاقیت و استدادیابی در 40 مرکز انجام می‌شود و تاکنون نیز 24 عنوان فعالیت در حوزه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، خوشنویسی، انیمیشن و غیره برای این قشر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: سینما کانون همدان صبح‌ها به اجرای تئاتر و بعد از ظهرها به اکران فیلم اختصاص دارد که در این راستا فیلم‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان و یا فیلم‌های بزرگسالان با نگاه طنز اجتماعی که برای کودکان و نوجوانان جذابیت داشته باشد اکران می‌شود.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.