سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب ملی اعتباربخشی سرانجام تدوین شد/ ممیزی بیمارستان‌ها تا اردیبهشت 96

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به تدوین کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب ملی اعتباربخشی ایران از تکمیل اعتباربخشی تمام بیمارستان‌های کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیگردرحوزه اعتباربخشی خبری از مستندسازی‌های کاذب یا وجود اشکال‌هایی در ارائه استانداردها نخواهیم داشت،‌ گفت: امروز کتاب اعتباربخشی ملی ایران در قالب قانونی برای راهنمایی همه مراکز درمان اعم از خصوصی و دولتی تدوین شد که شامل 248 استاندارد و 903 سنجه برای کل بیمارستان‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به فعالیت بسیاری از بیمارستان‌های تک تخصصی و حجم بالای سنجه‌ها و استانداردهای ذکر شده در کتاب ملی اعتباربخشی به طور کلی قرار گرفته است،‌ افزود:‌ بنابراین بیمارستان‌های تک تخصصی برای سهولت دسترسی به اطلاعات مرتبط به مرکز درمانی‌شان می‌توانند به سایت ویژه اعتباربخشی و کتاب راهنمای آن مراجعه کنند و مسئولین این مراکز آنچه که مربوط به حوزه فعالیت خودشان می‌باشد را به دست آورند.

میردهقان همچنین با اشاره به بخش دوم از اعتباربخشی بیمارستانی از فعالیت دیگر 60 بنگاه دولتی ویژه اعتباربخشی با 60 سلیقه مختلف خبر داد و در این باره ابراز داشت: یک ضلع این فعالیت‌ها مربوط به استانداردسازی و بخش دیگر آن مربوط به اجرای کامل استانداردها و سنجه‌ها به صورت متمرکز است.

وی گفت: در حال حاضر تاکنون مجموعا 300 نفر ارزیاب ویژه را آموزش داده‌ایم که به طور کاملا حرفه‌ای به موضوع بررسی میزان اعتباربخشی در مراکز درمانی یا بیمارستان‌های سراسر کشور به صورت متمرکز حضور دارند و نسبت به اجرای این اعتباربخشی‌ها نظارت می‌کنند این در حالی است که امسال این موضوع کاملا الکترونیکی خواهد شد.

میردهقان همچنین با تأکید بر اینکه با بهره‌مندی از کتاب تدوین شده تا پایان امسال تمام بیمارستان‌ها اعتباربخشی‌شان کامل خواهد شد،‌ تصریح کرد:‌ علاوه بر آن طبق جدولی که در وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شده تا 23 اردیبهشت ماه سال آینده نیز همه بیمارستان‌ها به طور کامل ممیزی می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حتما باید همه اطلاعات اعتباربخشی بیمارستان در اسرع وقت شناسایی و در سامانه مربوط به آن درج شود اظهار داشت: هم اکنون تعداد محدودی از بیمارستان‌ها را داریم که هنوز در این زمینه عقب هستند بنابراین درصدد هستیم که پایان سال با تکمیل این فرآیند پرونده اعتباربخشی نسل سوم را باز کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.