سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متوسط عمر ساختمان هاى مراکز درمانى 27 سال است/ در دنيا از هر 10 نفر، فقط 1 نفر هواى پاک تنفس مى كند/توزیع تعداد قابل توجهی ماسک های استاندارد بین نیروهای امدادی


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به متوسط عمر ساختمان های مراکز درمانی گفت: سازمان هاى بيمه گر از جمله تامین اجتماعی بايد عقب افتادگى پرداختى خود را جبران كنند، زیرا برخی بیمارستان ها با این سازمان دچار مشکل شده اند. 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ايرج حريرچى قائم مقام وزیر و سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى هفتگی خود که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: متوسط عمر ساختمان هاى درمانى در كل كشور 27 سال و براى استان تهران 35 سال است.

وی ادامه داد: وضعيت تخت هاى بيمارستانى فرسوده فاقد ارزش مقاوم سازى در كشور در سال 93، 54 درصد بود.

حریرچی تصریح کرد: هم اکنون تعداد تخت هاى در حال بهره بردارى ما 96 هزار و 600، تخت فرسوده 55 هزار و 816 و تخت در حال ساخت 39 هزار و 760 تخت است.

وی در خصوص وضعيت تعداد و رتبه مقالات تا سال ٢٠١٦ بیان کرد: 47 هزار و 703 مقاله در این سال ها تولید شده که ایران توانسته به رتبه 16جهانی دست پیدا کند. 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: در ابتداى دولت يازدهم فقط 8 دانشمند یک درصد برتر پراستناد جهانى داشتيم كه در نوامبر 2016 این تعداد به 41 نفر افزايش يافت.

وی افزود: تعداد 52 مركز رشد فناورى از سال 93 به 80 مركز در سال 95 افزایش یافته که ميزان فروش كل شركت های دانش بنيان در سال 95 به 10 هزار و 100 ميليارد ريال رسيده است.

سخنگوى وزارت بهداشت  گفت: در كل دنيا از هر ١٠ نفر، فقط ١ نفر هواى پاك تنفس مى كند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانى  از هر ٩ مرگ، عامل خطر يك مرگ، آلودگى هوا است.

 وی با اشاره به اینکه سازمان هاى بيمه گر و تامين اجتماعى بايد عقب افتادگى پرداختى خود را جبران كند گفت: تامين اجتماعى هم بايد اعمال ٩/٢٧ را درست انجام دهد و هم در پرداختى به بيمارستان ها، عدالت را رعايت كند. بيمارستان هاى دولتى مصداق اقتصاد مقاومتى هستند كه وظايف خود را به درستى انجام مى دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: بعضى از بخش هاى يك بيمارستان در تهران تعطيل شد، اين اتفاق منحصر به بيمارستان هاى خصوصى نيست و در يكى از بيمارستان هاى دولتى هم تخلفاتى صورت گرفت كه دستور جا به جايى مسئول مربوطه را داديم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه براساس گزارشات واصله وزیر بهداشت دستور داده برخی بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امام حسین(ع) با تأمین اجتماعی قطع همکاری کنند، اظهار داشت: به‌هیچ‌وجه وزیر بهداشت چنین دستوری نداده و شخص وزیر بهداشت و ستاد این وزارتخانه را سعی نکنید درگیر این قضیه کنید.

حریرچی افزود: البته برخی از بیمارستان‌ها در سطح استان‌ها به دلیل اینکه در تأمین دارو و ملزومات مصرفی با توجه به تأخیر پرداخت‌های بیمه دچار مشکل شده‌اند، مسائلی پیش آمد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: البته این موضوع به این منظور نبوده که بیمار تأمین اجتماعی را نپذیرفته‌اند، بلکه گفته‌اند بیمار تأمین اجتماعی از بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی استفاده کند، البته این در موارد غیر اورژانس بوده و اورژانس طبق روال سابق بیماران آن پذیرفته‌اند، همچنین در موارد غیر اورژانسی اعلام شده که شما پرداختی را اینجا انجام دهید و بعد دریافتی را از سازمان بیمه‌گر انجام دهید.

حریرچی بیان کرد: در اصفهان این مشکل پیش آمد که با وساطت استاندار این موضوع حل شد، البته باید توجه داشت که بیمارستان‌ها باید بتوانند ملزومات مصرفی و اجناس موردنیاز خود را تأمین کنند و تأخیر در پرداخت بیمه‌ها سبب بروز مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: شنبه صبح قرار شد که در اصفهان این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و پرداخت‌ها مطابق قانون که 60 درصد هنگام تحویل اسناد است، انجام گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم در جاهای دیگر جنین شرایطی پیش نیاید که مسئولان مجبور شوند برای تأمین دارو و ملزومات مصرفی تمهیدات لازم را بیندیشند، البته در جلساتی در سطوح بالا تصمیماتی در حال اتخاذ است تا این مشکل حل شود.

حریرچی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در حادثه پلاسکو به امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی ماسک‌های استاندارد ارائه نشده است، افزود: امدادگران و همه نیروهایی که آنجا بودند، خودشان ماسک‌های پیشرفته و مناسب داشته و جزو وسایل کاری آنها بوده است و افرادی که خارج از روال افراد تعریف‌شده فعالیت می‌کردند نیز ماسک استاندارد N95 توزیع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
بنظر می‌رسد باید درآمد دولت باید بره وزارت بهداشت درمان و آنجا هم به پزشکان پرداخت بشه بقیه اگر چیزی موند بدن مردم