سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهادات سردار طلایی برای دوران پساپلاسکو + اینستاپست

نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل کارگروهی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس برای بررسی ابعاد پلاسکو و پساپلاسکو را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مناظره ای دیدنی درباره حادثه پلاسکو با حضور سید مازیار حسینی معاون شهردار تهران، مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران، محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شب گذشته در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری صورت گرفت. در همین راستا سردار طلائی با انتشار بخشی از اظهارات خود در صفحه اینستاگرام اش با اشاره به ابعاد مختلف حادثه پلاسکو با بیان اینکه اغلب انتقاد می‌کنند که چرا شهرداری تهران جلوی فعالیت این ساختمان ناایمن را نگرفته است، گفت: واقعیت این است که هر ساختمانی هیات مدیره و متولی خود را دارد و اخطارهای سازمان‌های مختلف در خصوص ناایمن بودن این ساختمان‌ها برای مدیران ارسال می‌شود و آتش نشانی به عنوان سازمان اجرایی، اخطاریه‌هایش ضمانت اجرایی ندارند و نمی‌تواند نسبت به پلمب کردن ساختمانی اقدام کند.

وی نوشت:
"مرتضی طلایی با بیان اینکه قصد ندارم توپ را به زمین دیگری بیندازم، گفت: حتی پیشنهاد می‌کنم که  قوه قضائیه وارد بررسی ابعاد مختلف پلاسکو شده و با قصور کنندگان و افرادی که در این خصوص کوتاهی کرده‌اند، برخورد کرده و آن‌ها را مواخذه کند، اما شهرداری می‌تواند تنها به ارائه اخطار اقدام کرده و قانونا نمی‌تواند نسبت به پلمپ ساختمانی اقدام کند. وی در پاسخ به این سوال که ساختمان‌های جدید مشکل ایمنی دارند یا خیر، گفت: در  قانون، نظارت بر حسن اجرای قوانین بر عهده  سازمان نظام_مهندسی است و به نظر می‌رسد باید به پاسداشت خون آتش‌نشانان شهیدی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، دو اقدام اساسی صورت گیرد. وی در تشریح دو پیشنهاد خود گفت: بر همین اساس باید با همکاری مجلس و شورای شهر تهران، بیمه اجباری و الزامی ساختمان‌های عمومی و بلند مرتبه در دستور کار قرار گیرد و همچنین قوانین شهری که متعلق به ۵۰ سال قبل است نیز اصلاح شود. نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید یک بار برای همیشه دست به دست هم داده و موانع قانونی را از پیش روی برداریم، گفت: در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای شهر تهران،  مقاوم‌ سازی مراکز عمومی همچون  بیمارستان‌ها و ... در دستور کار قرار دارد و حتی  بسته‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده اما این مسئله جدی گرفته نمی‌شود و باید با یک عزم ملی و اراده عمومی، ایمنی را جدی بگیریم."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.