سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سیستم گرمایشی ناایمن در 35 درصد مدارس استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 65 درصد مدارس استان اصفهان سیستم گرمایشی ایمن دارند که تا پایان سال آینده به بالای 90 درصد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها  امروز در سومین همایش سراسری اعضای شوراهای آموزش ‌و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: امسال شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تلاش اعضای خود، برای سومین سال پیاپی توانستن برترین شورای آموزش و پرورش در کل کشور را به خود اختصاص دهد؛ امسال نسبت به سال گذشته بیش از 7 درصد جلسات ما بیشتر در استان اصفهان تشکیل شده است و مصوبات 10 درصد افزایش یافتند.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌های نیروهای انسانی جزو برترین سرمایه‌های هر کشوری محسوب می‌شوند، افزود: طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری امروز همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این راستا طی سه سال اخیر بیش از 30 تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها بسته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: امروز 36 شورای آموزش و پرورش، 35 رئیس شوراهای در شهرستان‌ها که فرمانداران و بخشداران هستند در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، استاندار اصفهان است که مرتباً در این جلسات شرکت کرده‌اند.

قائدی‌ها ادامه داد: یک هزار و 583 مصوبه در سال جاری از شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان به آموزش و پرورش ارسال شده که بیش از 92 درصد آن اجرایی شده‌اند؛ 5 کارگروه در ذیل شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان قرار دارند که مباحث اول در این کارگروه‌ها بررسی می‌شوند و بعد در شوراها مطرح می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش عملکرد از شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان امروز 11 شورا به عنوان برترین شوراهای منطقه و شهرستان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ تعیین نرخ شهریه متقاضیان ارتقا نمره و هماهنگی ستاد نوروزی برخی از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان اصفهان بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی این اداره کل، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه با کمبود 2 هزار آموزگار  سال تحصیلی جدید را شروع کردیم اما کمترین آسیب را آموزش و پرورش داشتیم؛ امروز بحث نیروی انسانی حرف اول را در جامعه می‌زند و در کلیه کشورها به این اعتقاد دارند که نیروی انسانی بسیار برتر از منابع طبیعی برای هر کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد:  5 درصد عوارض ساخت‌وسازها در شهرها باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و از شهرداران و فرمانداران تقاضا داریم تا این عوارض را به حساب آموزش و پرورش واریز کنند؛ 65 درصد مدارس استان اصفهان سیستم گرمایشی ایمن دارند که تا پایان سال آینده به بالای 90 درصد می‌رسد.

قائدی‌ها در رابطه با عوامل ارزیابی برای شوراهای ارزیابی، ابراز کرد: یکی از اهداف بزرگ تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در کشور استفاده از خرد جمعی است که باید در این شوراها اتفاق افتد؛ وزیر جدید آموزش و پرورش دو اولویت را مطرح کرده که نخستین مورد، رسیدگی به مباحث پرورشی و تربیتی دانش آموزان است.

وی در پایان اضافه کرد: دومین بحث، آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی برای دانش آموزان در مدارس است و به این موضع باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که این مهارت‌ها لازمه بهتر زندگی کردن هر دانش‌آموز در طول عمر او خواهد بود.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.