سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان بوشهر:

فرسودگی 32 درصد از شبکه آبرسانی روستایی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از فرسوده بودن 32 درصد از لوله‌های شبکه آب روستایی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از پرت آب نوسازی شبکه ها اولویت این شرکت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود نصوری افزود: اعتبار مورد نیاز نوسازی و مرمت لوله های فرسوده آب از اعتبارات متمرکز ملی صندوق توسعه در قالب 11 مجتمع آب رسانی و147 روستا انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: همچنین تلاش می شود از دیگر منابع نیز برای توسعه و نوسازی شبکه های آب تامین اعتبار شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: با توجه به تداوم خشکسالی و مشکلات موجود برای تامین آب شرب در این استان برنامه ریزی برای تامین بخشی از آب مصرفی مشترکین از طریق آب شیرین کن انجام شده است.

نصوری گفت: در همین راستا سرمایه گذار احداث آب شیرین کن هفت هزار و 500 متر مکعبی روستاهای نوار ساحلی تا پایان سال مشخص می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن 28 هزار متر مکعب سیراف با وزیر نیرو انجام شدکه آب مورد نیاز 47 روستا و شهر جم و شهرک های نفت تامین خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی آب شیرین کن به مقدار پنج هزار متر مکعب در حوزه روستایی شهرستان عسلویه افزود: آب شیرین کن شرکت متانول کاوه دیر که احداث شده هم ظرفیت بسیار خوبی برای تامین آب روستاهای شهرستان دیر است که با شرکت یادشده در حال رایزنی هستیم.

نصوری گفت: در حال حاضر 80درصد منابع آب روستایی استان بوشهراز استان های همجوار تامین می شود و مابقی نیز از منابع داخلی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: مصارف غیر مجاز، هدر رفت آب و فقدان مدیریت مصرف از مشکلات و معضلات پیش روی تامین آب در استان است که با برنامهریزی و مدیریت صحیح می توان بحران آب را مدیریت کرد.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.