سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در جمع کشورهای تولید کننده پوشش های صنعتی مخزن

صنعتگران ساوه با تولید پوشش های صنعتی مخزن ، به جمع کشورهای تولید کننده این محصول پیوستند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مهدی خراسانی مدیر تولید این محصول دانش بنیان گفت : پوشش مخزن نفت و فراورده های نفتی به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی ، از دانش تولید پیچیده ای برخوردار است که تا پیش از این انحصار تولید در دست کشور آمریکا ، هلند و فرانسه بود.

مهدی خراسانی افزود: پوشش صنعتی مخازن نفت خام و فراوردهای نفتی نوعی رنگ صنعتی است که بعد از پنج سال تحقیق آزمایشی و مطالعات علمی به تولید انبوه رسیده و پس از استفاده در مخزن نفتی کشور، از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است .

مدیر کارخانه سازنده این محصول هم گفت: با بومی سازی این فناوری ، مخزن یک میلیون متر مکعبی نفت خام در جزیره خارک با محصول تولیدی کشور پوشش داده شده است و عملیات پوشش صد مخزن دیگر که عمدتا در عسلویه مستقر هستند آغاز شده است .

عبدالهی افزود: نصف شدن قیمت تولید داخلی نسبت به نمونه خارجی ، کاهش زمان تولید از شش ماه به یک ماه و اشتغال زایی بیش از هزار نفری این صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای تولید این محصول در داخل کشور است .

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن از این رنگ صنعتی فراهم شده است که ضمن تامین نیاز تمام کشور در حوزه نفت و گاز و صنایع کشتی سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

عبدالهی گفت: دستیابی ایران به دانش تولید این محصول ، هر سال چهل میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی دارد.

انتهای پیام / ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.