سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پشت خط عابر پیاده توقف کنید

20 هزار تومان جريمه، براي رانندگانی كه حق عابر پياده را رعايت نمي كنند در نظر گرفته شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير مركز مدیریت و كنترل ترافيك شهرداري اصفهان گفت: در فاز اول، 40 دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و يا توقف روی خطوط عابر پياده در تقاطع هاي شهر نصب شده و در حال حاضر مراحل آزمايش را سپري مي كند و تا حدود يك ماه آينده در فاز دوم، 40 دوربين ديگر نيز به مرحله نصب مي رسد .

یزدان پناه ادامه داد: اين سامانه به دليل حساسيت زياد ،تشخيص انواع تخلف و كاهش خطا نيازمند اين است كه كليه مراحل آزمايش را به صورت جزء به جزء و با دقت طی نموده تا اطمینان کافی از صحت عملکرد کسب گردد.

وي با بيان اينكه از چند ماه پيش با كمك پلیس راهور و شركت مجري به صورت روزانه عمليات و تست هاي مختلفي بر روي اين سامانه ها انجام مي شود تصريح كرد: اين آزمايشات به همراه اصلاحات مورد نیاز تا حدي ادامه مي يابد كه خطاي اين سامانه ها به كمتر از میزان مجاز برسد و در آن هنگام مي توانيم اين سامانه را به صورت كامل عملياتي كنيم.

يزدان پناه با اشاره به اينكه اين دوربين ها در حال حاضر نيز روشن است و تخلفات را به ثبت مي رساند گفت: اين دوربين ها تخلفات عبور از چراغ قرمز و توقف روی خطوط عابر پياده را ثبت مي كنند و در ادامه اطلاعات تخلف انجام شده به صورت ارشادي براي صاحب خودرو ارسال مي شود.

وي با بيان اينكه دو نوع تخلف عبور از چراغ قرمز با جريمه 200 هزار تومان و توقف روی خطوط عابر پياده با جريمه 20 هزار تومان با استفاده از اين سامانه ثبت مي شود اذعان داشت: در كنار مباحث مربوط به جريمه و اعمال قانون، برخی اقدامات فرهنگي نيز در اين راستا در نظر گرفته ايم.

مدير مركز مدیریت و كنترل ترافيك شهرداري اصفهان در پايان يادآور شد: رانندگان محترم بايد قبل از رسيدن به خط ایست عابر پياده در تقاطع ها احتياط لازم را به عمل آورد و اين موضوع را در نظر بگيرد كه حتي در صورتي كه چراغ براي عبور خودرو سبز بود اما به هر دليلي مانند تداخل وسائط نقلیه و یا ترافيك بالا در سطح تقاطع امکان عبور روان وجود نداشت بايد احتياط نموده و در پشت خط ایست عابر پیاده تامل نمایند تا در صورت رفع مشکل به حرکت خود ادامه دهد چرا که در غیر اینصورت با عبور از خط ایست و قرمز شدن چراغ قبل از عبور از خط ایست دوم مشمول جریمه خواهند گردید .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
وای خدای من جریمه خیلی بداست
محسن سالار
۱۳:۱۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
پیشنهاد میگردد چراغی دیگری قبل از زرد تعبيه گردد، تا رانندگان به چالش نیفتند.
بعنوان مثال اگر راننده ای که با سرعت مجاز در حال حرکت است و بطور ناگهانی و بدون داشتن چراغی قبل از زرد، چراغ زرد شود و خودرو او بطور اتفاقی روی خط عابر قرار گیرد، سوال اینجاست چرا باید جریمه بیست هزار تومانی پرداخت کند؟!!