سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری هفته فرهنگی هنرمندان فارس در ترکمنستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس از برگزاری هفته فرهنگی هنرمندان فارس در ترکمنستان خبر داد.

به گزارش گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: هفته فرهنگی ایران به میزبانی هنرمندان فارس در عشق آباد ترکمنستان به مدت 5 روز برگزار می شود.

امید بخش افزود: گروهی از هنرمندان فارس 16 تا 22 بهمن ماه به عشق آباد ترکمنستان اعزام می شوند.

وی ادامه داد: نزدیک به 17 نفر از هنرمندان استان فارس به این سفر اعزام می شوند تا در هفته فرهنگی ایران در کشور ترکمنستان حضور یابند.

امید بخش بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته میزبانی این هفته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپرده شده که تلاش می کنیم هر آنچه مربوط به فرهنگ فارس است در این سفر داشته باشیم.

وی برنامه های هفته فرهنگی ایران به میزبانی استان فارس در شهر عشق آباد ترکمنستان را در حیطه هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، موسیقی و عکاسی و معرفی جاذبه های گردشگری عنوان کرد.

امیدبخش از اجرای کارگاه مجسمه توسط استاد عبدالعلی غنجور قصرالدشتی در هفته فرهنگی ایران در عشق آباد خبر داد و افزود: در یک کارگاه استاد قصردشتی به اجرای سردیس حافظ شیرازی و یکی از شاعران هم طراز حافظ  با نام مختوم‌قلی فراغی می پردازد.

امید بخش خاطر نشان کرد: در گروه اعزامی استان فارس هنرمندانی از رشته های خوشنویسی، خاتم سازی، قلمزنی و منبت کار قرار دارند که جدا از آثارشان کارگاه هایی ظرف این ۵ روز برگزار می کنند.

او از نمایش آثار هنرمندان خوشنویس فارس در شهر عشق آباد ترکمنستان در جریان هفته فرهنگی ایران خبر داد و گفت: همچنین گروهی از هنرمندان نگارگری مکتب شیراز با تمرکز بر رشته «گل و مرغ» در این گروه اعزام می شوند که افزون بر نمایش آثار به ارایه این مکتب در قالب کارگاه آموزشی هم می پردازند.

امید بخش گفت: در این سفر آثار عکاسی پژمان ضیائیان در قالب مجموعه ای از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی استان فارس هم به نمایش در خواهد آمد.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس از اجرای موسیقی شیرازی و قشقایی در هفته فرهنگی ایران در عشق آباد ترکمنستان هم خبر داد و افزود: گروه موسیقی نوای ایلیا از فارس در این سفر حضور دارند که به اجرای موسیقی اصیل استان فارس از جمله مناطق قشقایی نشین، اصطهبانات، جهرمی و شیرازی می پردازند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.