سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

خانه ها کتابخانه می شوند

اجرای طرح نذر کتاب کمکی برای ایجاد کتابخانه در هر خانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ صبح امروز صادقی،رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جهاد فرهنگی نذر کتاب از اول اسفند ماه در خراسان جنوبی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه هر کتابی را نمی شود نذر کرد و باید محتوا داشته باشد،افزود:کتاب های نذر شده در کمیته ای بررسی می شود و در صورت تأیید به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت:میزان کتابخانه ها و کتاب های موجود در آن کم نیست اما مردم استقبال خوبی ندارند و دلیلش شاید فضای مجازی باشد.

صادقی افزود: با وجود فضای مجازی ما نباید عقب بکشیم و با ورود کتاب ها به خانه ها و قرار دادن آن در دسترس مردم میتوانیم خلأ ایجاد شد در فرهنگ کتابخوانی را جبران کنیم.

وی گفت: از طرح های دیگر جهاد دانشگاهی ریه ی سبز است که در راستای مبارزه با دخانیات عمل می کند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در این طرح از جوانان علاقه مند استفاده می شود تا هم سن و سالان خودشان را به دوری از مواد مخدر دعوت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی،نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: طرح نذر کتاب،یک کار فرهنگی تمام عیار است که انجام آن با توجه به شرایط روز ضروری است.

وی با بیان اینکه این طرح سرآغاز خوبی است،افزود: اگرچه  طرح نذر کتاب نواقصی دارد اما این نواقص در طول اجرا حل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.