سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اعتبار 25 میلیون یورویی برای ساخت کارگاه پالایشگاه نفت

25 میلیون یورو برای تجهیز کارگاه اولیه پالایشکاه نفت در منطقه کالیمانی شهرستان مانه و سملقان نیاز است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ضیاء اصانلو مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی سیماتک 3000 گفت : عملیات احداث این طرح که روزانه ظرفیت تولید 100هزار بشکه نفت را دارد از شانزدهم دی ماه آغاز و دهه فجر امسال ، با حضور مسئولان عملیات ساخت آغاز می شود .

اصانلو با بیان این که زمین مورد نیاز برای احداث مرحله اول این طرح ۶۳۵ هکتار است، افزود : با بهره برداری از این پالایشگاه ، فرآورده نفتی شامل ۹ محصول اصلی و ۲۶ محصول فرعی به دست می آید.

وی با اشاره اینکه سرمایه گذاری این طرح صددرصد خارجی است ، اظهار کرد : ۵۱درصد سهام آن متعلق به شرکت های خارجی و ۴۹ درصد متعلق به شرکت سیماتک 3000 است که بعد از ۱۱ سال تمام سرمایه گذاری این پالایشگاه به شرکت سیماتک 3000 انتقال می یابد.

وی اظهار کرد : سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هفت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این پالایشگاه مشغول به کار می شوند، که ۸۰ درصد نیروهای مورد نیاز، از استان و استان های هم جوار و ۲۰ درصد هم به صورت پروازی خواهند بود .

اصانلو از تطابق این پالایشگاه با استاندارد یورو ۵ اروپا خبر داد و گفت : همه محتویات این طرح از استان های خراسان شمالی و رضوی و دارای واحدهای جانبی از جمله پالایشگاه های قیر، روغن و جی تی ال، واحد بشکه سازی و بیمارستان است.

وی تصریح کرد : برای اجرای این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که پنج سال فیزیکی زمان می برد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی سیماتک 3000 گفت: به ازای تولید هر یک بشکه محصول واحد جی تی ال، یک بشکه محصول آب هم خواهد داشت که در کشاورزی تأثیر به سزا دارد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.