سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حداد عادل در همایش گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب:

انقلاب اسلامی اسلام را به صورت گسترده احیا کرد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: پیوندی عمیق بین ایران و جهان عرب برقرار است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، در همایش و گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب که صبح امروز دوم بهمن ماه در مجتمع امام خمینی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رابطه ایران و جهان عرب، به اندازه‌ای بدیهی است که نیاز به استدلال ندارد و اساس پیوند کشور ما با جهان عرب اسلام است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: این موضوع که ایران به دست اعراب نامسلمان فتح شد، صحت دارد اما واقعیت این است که اسلام و قرآن بودند که در دل‌های ملت ایران جای گرفتند و آن‌ها را فتح کردند که گواه این موضوع، این است که می‌توانیم لشکرکشی سپاه اسلام را با لشکر مغولان که به ایران حمله کردند بررسی کرد که در نتیجه آن می‌توان متوجه شد که فقط اسلام بود که باعث شد تا ایران فتح شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران اگرچه زبانشان عوض نشد اما بزرگترین اساتید و مؤلفان زبان عربی از این سرزمین برخاستند و همگان می‌توانند ببینند اکثر مؤلفان کتب عربی، امروزه ایرانی هستند.

وی افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی در ایران فارسی زبان، سالانه در حدود 3000 عنوان کتاب به زبان عربی منتشر می‌شود و حتی همه دانش آموزان در تمام رشته‌های دبیرستانی، ملزم به آموزش زبان عربی هستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: البته با ورود استعمار غربی به جهان اسلام که به آن دوره تجدد می‌گویند، مسلمانان از هم جدا شدند و از هم غافل ماندند اما انقلاب اسلامی ما برخاست تا اسلام  را به صورت گسترده احیا کند و وحدت اسلامی را که یکی از آموزه‌های قرآنی بود به عنوان یکی از اصول خود برگزید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.