سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ در نخستین روز ریاست‌جمهوری‌اش از مقر سیا بازدید خواهد کرد

رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد پس از اجرای مراسم تحلیف، از مقر آژانس اطلاعات مرکزی این کشور دیدن کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، یکی از مسئولان تیم انتقالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرد ترامپ در نظر دارد روز شنبه در نخستین روز ریاست‌جمهوری خود، از مقر آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) در منطقه «لانگلی» واقع در ایالت «ویرجینیا» دیدن کند.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و «جان او. برنان»، رئیس کنونی این سازمان، با انتقادهای شدید از سوی دونالد ترامپ مواجه بوده‌اند. ترامپ نتیجه‌گیری‌های این سازمان را در مورد دست داشتن احتمالی روسیه در حملات سایبری که مبارزات انتخاباتی آمریکا را هدف قرار داده بود، رد کرده است.

ترامپ ماموران اطلاعاتی را متهم کرد که به دنبال ضربه زدن به وی هستند. وی به خصوص آنها را متهم می کند که عامل انتشار این اسناد ساختگی هستند که اعلام می کند مسکو اطلاعاتی علیه وی در اختیار دارد. 

رئیس‌جمهور جدید آمریکا همچنین تاکتیک های مورد استفاده نهادهای اطلاعاتی این کشور را با تاکتیک های رژیم آلمان نازی مقایسه کرد.

یک مسئول اطلاعاتی آمریکا گفت هدف از این بازدید ترامپ از مقر سیا در لانگلی انتصاب «مایک پومپئو»، افسر سابق ارتش و نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، به عنوان رئیس جدید این سازمان است. با این حال، صلاحیت پومپئو برای تصدی این سمت باید به تأیید سنا برسد. هنوز مشخص نیست که وی بتواند به موقع این تأیید را دریافت کند و از روز شنبه این سمت را بر عهده بگیرد. سناتورهای دموکرات در نظر دارند سوالات جدیدی از وی بپرسند.

ترامپ در مجموع 21 عضو دولت خود و همچنین شش سمت مهم دیگر را انتخاب کرده است که باید به تأیید مجلس سنا برسد. سنای آمریکا که جمهوری خواهان اکثریت را در آن در دست دارند، امروز قرار است برای تأیید نامزدی ژنرال جیمز ماتیس برای سمت وزارت دفاع و همچنین ژنرال بازنشسته جان کلی برای سمت وزارت امنیت داخلی این کشور رأی گیری کند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در نظر دارند امروز انتصاب هفت عضو دولت را تأیید کنند، اما همکاران دموکرات آن‌ها سرعت این فرایند را کُند می‌کنند. «شون اسپایسر»، سخنگوی رئیس‌جمهور جدید، سناتورهای دموکرات را به استفاده از «تاکتیک تأخیر» متهم می‌کند.  



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.