سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه روسیه: اوضاع منطقه "وادی بردی" به حالت عادی خود بازمی‌گردد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوضاع منطقه "وادی بردی" در ریف دمشق، به حالت عادی خود برخواهد گشت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ماریا زاخارووا" –سخنگوی وزارت خارجه روسیه- گفت: "اوضاع منطقه "وادی بردی" در ریف دمشق، به حالت عادی خود باز می گردد و آتش بس در تمام مناطق سوریه همچنان برقرار است.

"ماریا زاخارووا" در همین حال از سکوت سازمان های حقوقی بین المللی در قبال مصیبت اهالی شهر "دیرالزور" سوریه در سایه حملات داعش ابراز تعجب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که آتش بس میان ارتش سوریه و گروه های مسلح مخالف در تمام مناطق همچنان پابرجاست و اوضاع در منطقه "وادی بردی" به حالت عادی خود باز می گردد که این به فضل تلاش های مرکز صلح روسی "حممیم" است.

او تصریح کرد که پس از خروج 1268 عنصر مسلح از منطقه وادی بردی، 9 شهرک دیگر در این منطقه به توافق آتش بس پیوسته اند و بیشتر این عناصر مسلح سلاح خود را زمین گذاشته و به زندگی صلح آمیز بازگشته اند و دیگر عناصر باقی مانده نیز این منطقه را به سمت "ادلب" براساس مکانیزمی که در حلب تجربه شد، ترک خواهند کرد.

"ماریا زاخارووا" اضافه کرد که سطح خشونت در سرزمین های سوری کاهش و اوضاع انسانی بهبود یافته است و نقض هایی که صورت می گیرد بسیار محدود است و روسیه و ترکیه به عنوان ضامن اجرای توافق آتش بس، همه چیز را زیر نظر دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در همین حال به تشدید وخامت اوضاع در "دیرالزور" به دنبال حملات داعش با مشارکت 14 هزار عنصر مسلح طی چند روز گذشته اشاره کرد.

او هشدار داد که این تحولات زندگی 200 هزار غیرنظامی را تهدید می کند و این غیرنظامیان سال هاست که تحت محاصره گروه تروریستی داعش، کمبود کالاهای اساسی و کمک های انسانی زندگی می کنند.

"زاخارووا" تأکید کرد: "موضوع قابل توجه این است تمامی کسانی که از بحران های انسانی اخیر به ویژه در حلب، ریف دمشق و دیگر مناطق درگیری نیروهای دولتی با تروریست ها و افراطی ها نگران بودند، اکنون درخصوص مصیبت اهالی "دیرالزور" –سکوت کامل اختیار کرده اند."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.