سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرهیزکار مطرح کرد؛

امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های نقشه برداری و هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی کشور از امضا تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و سازمان نقشه برداری برای مکان یابی ایستگاه های دائمی باران سنجی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بارش ها 40 درصد نسبت به پیش بینی ها کاهش داشته اما بخش از این کاهش در بهمن ماه جبران خواهدشد.

وی افزود: 50 درصد آلودگی هوا به دلیل پایداری جو در تهران و کلانشهرها است که مانند درپوش انباشت عوامل آلوده‌زا عمل و کیفیت هوا را ناسالم می‌کند.

پرهیزکار تصریح کرد: داده‌های هواشناسی امروز در مدیریت شهری بسیار مورد توجه است و همکاری خوبی میان این سازمان با شهرداری و راهنمایی و رانندگی برای درنظر گرفتن طرح ترافیک وجود دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های نقشه برداری و هواشناسی بیان کرد: در این تفاهمنامه ما متعهد شده‌ایم فضای مناسبی برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های دائم و استفاده از شبکه مخابراتی هواشناسی برای انتقال داده‌های ایستگاه‌های دائمی GNSS دراختیار سازمان نقشه برداری قرار دهیم و به بازبینی مکان‌یابی ایستگاه‌ها خصوصا ایستگاه‌های باران‌سنجی بپردازیم و در تبادل اطلاعات جزر و مد درسواحل و ارائه پیش‌بینی پوشش ابر همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی اظهار امیدواری کرد که این تفاهمنامه زمینه ساز ایجاد همکاری دوسویه در زمینه‌های مختلف کاربردی و پژوهشی با در نظر گرفتن منابع و امکانات مالی و نیروی انسانی دو سازمان باشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.