سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظر دیوان عالی انگلیس در مورد برکسیت سه شنبه اعلام می شود

دیوان عالی انگلیس سه شنبه هفته بعد را به عنوان تاریخ اظهار نظر در مورد خرو ج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دیوان عالی انگلیس اعلام کرد سه شنبه هفته آینده، رای خود را درباره ضرورت دریافت مجوز مجلس این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا صادر خواهد کرد.

ماه گذشته نشست یازده قاضی ارشد دیوان عالی انگلیس، پس از چهار روز بررسی علنی با شرکت هواداران و مخالفان اقدام دولت برای خروج از اتحادیه اروپا - بدون نیاز به مصوبه مجلس - پایان یافت تا قضات پس از بررسی دیدگاه ها و شور، رای خود را در این باره صادر کنند.

رای هفته آینده این دیوان مشخص خواهد کرد که آیا نخست وزیر انگلیس بدون مصوبه مجلس می‌تواند روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را آغاز کند یا خیر.

در پی طرح دعوایی حقوقی در دادگاه عالی انگلیس، سه قاضی این دادگاه در 13 آبان ماه پارسال رایی صادر کردند که دولت را ملزم کرده است طرح خروج از اتحادیه اروپا را پیش از فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون و آغاز روند خروج انگلیس از این اتحادیه، به تصویب مجلس عوام برساند و اکنون در پی فرجام‌خواهی دولت، دیوان عالی می تواند این حکم را نقض کند.

پس از این که دادگاه عالی انگلیس حکم داد دولت این کشور برای آغاز گفتگوهای روند جدایی از اتحادیه اروپا، مشهور به برکسیت، باید ابتدا نظر مثبت مجلس عوام را کسب کند، دولت محافظه کار انگلیس بررسی و تجدید نظر در این حکم را از دیوان عالی کشور خواستار شد.

دولت انگلیس معتقد است رای حدود 52 درصد از رای دهندگان در همه پرسی تابستان پارسال برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به منزله واگذاری اختیارات و شرایط خروج به دولت است و نیازی به تصویب مجلس نیست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان پیش بینی می کنند رای روز سه شنبه آینده، به زیان دولت انگلیس باشد و دولت چند روز پس از صدور رای، لایجه ای به مجلس ارائه خواهد دهد تا پس از موافقت مجلس - که با تنش های فراوان و اظهار نظرهای فراوان دولت و احزاب و نمایندگان مخالف همراه خواهد شد - روند خروج را آغاز کند.

مقامات دولت انگلیس اعلام کرده اند دیوان عالی به نفع دولت رای خواهد داد و ترزا می، نخست وزیر نیز بارها اعلام کرده است بدون تغییر در زمان اعلام شده، روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اواخر ماه مارس یعنی حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد کرد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.