سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شما بگویید؛

برای حل معضل آلودگی هوا چه باید کرد؟

آلودگی هوای کلان شهرهای کشورمان در برخی کلان شهرها در چند سال اخیر از موضوعاتی است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آلودگی هوا در برخی از کلان شهرهای کشورمان در  چند سال اخیر از موضوعاتی است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

از طرفی آلودگی هوا موجب تشدید بیماری های تنفسی برای شهروندان هر کدام از این شهرها شده و از طرف دیگر بسیاری از فعالیت های مردم را تحت الشعاع قرار داده و موجب تعطیلی مدارس شده است.
 
راهکارهای ارائه شده هم هر چند مسکن هایی را برای این معضل تجویز کرده ، اما شرایط نشان می دهد آلودگی را به عنوان یک مساله برطرف نکرده است.

در اکثر موارد در مواقع به هشدار رسیدن این آلودگی ها در شهرهایی مثل تهران، اراک، خوزستان و...، عملی کردن راهکارهایی مانند تعطیلی مدارس یا اعمال محدودیت های ترافیکی از درب منازل تجویز شده و هر بار هم روز از نو و روزی از نو. در این میان البته راهکارهایی نیز از سوی مسئولین ارائه شده که تاکنون خروجی آن در افکار عمومی رضایت بخش نبوده است.

اکنون شما بگویید، برای رفع این معضل چه باید کرد؟ مسئولین چه وظایفی را باید در اولویت کاری خود قرار دهند و مردم چه باید بکنند؟ نظرات شما در همین صفحه منتشر خواهد شد که کمکی در راستای حل معضل آلودگی هوا باشد.

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۱۷:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۵
باید کمتر سیگار بکشیم . . . اینم یه راهیه برای آلودگی کمتر
مهدی
۱۱:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۵
سلام
یکی از بهترین راهکارها برای معضل آلودگی جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی با خودروهای الکتریکی و هیدروالکتریکی است که تمام کشور دنیا چه کشورهای خودرو ساز و چه کشورهایی که هنوز به طور رسمی وارد این صنعت نشده اند به دنبال طراحی و ساخت خودروی برقی هستند.
سید هادی
۱۱:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۵
استفاده و دادن تسهیلات ایده آل برای استفاده از موتور سیکلت های برقی و حمایت دولت از طراح ها و سازندگان این وسایل نقلیه که باعث میشود مشکل ترافیک حل شود هم مشکل آلودگی هوا و هم اشتغال زایی و همچنین پیشرفت در این زمینه
zare
۱۰:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۵
1-ایجاد و گسترش حمل و نقل عمومی (خصوصا بی آر تی خط خرازی-همت-زین الدین-همت)
2-ایجاد و گسترش مترو غرب به شمال و مرکز تهران (خصوصا ونک)
3-فرهنگ سازی رفتار ترافیکی مردم
4-مهندسی سازی بزرگراه ها و خیابانها
5-گسترش فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی
6-گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتال برای رفع ترافیک
7-پراکنده نمودن تمرکز بازارها جهت خرید (با ظهور پاساژها)
8-مالیات بستن بر کسب و کار کهنه و تشویق کسب و کار نو با مالیات اندک
9-الزام به اشتغال در محل با تخفیف مالیاتی
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ دی ۱۳۹۵
ول کن دیگه بسه بذار مردم حرف بزنن 99 درصد خودتون مقصرید.
محمد
۰۷:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۵
با سلام
این مشکل یعنی عدم وجود شغل و هجوم جوانان بیکار به شهر های بزرگ اگر دولت بجای مهربانی برای کشورهای غربی کمی هم بفکر ایجاد اشتغال در شهر ها و روستاها باشه این مشکل تا حد زیادی برطرف میشه
ياسر
۰۳:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۵
راه حل الودگي هوا كاملا مشخصه! جمع كردن شركت هاي خودروسازي بخدا كه دليل اصلي الودگي هوا همينه چطور بقيه كشور هاي بزرگ با جمعيت بيشتر و صنعت بيشتر همچين مشكلي ندارن كه يكي دو روز مدرسه تعطيل بكنن تا يكم هوا خوب بشه
سعید پناهی
۰۱:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۵
به نظر من باید دعا کنیم. آلودگی هوای تهران امکان نداره درست شه.
behnam
۰۱:۳۰ ۳۰ دی ۱۳۹۵
یک به شهرستانها بیشتر برسن تا کمبود نداشته باشن مجبور بشن بیان تهران کار کنن دو ماشینهای الکتریکی رو به طور جدی روش کار کنن و بعد وارد شدن به شهر براشون تخفیفات خاصی قاِل بشن تا مردم دنبال خریدش برن و 3 اتوبسها و مینیبوسها و کامیونها رو یه وامی به صاحباشون بدن و مجبور کنن اینها عوض کنن و به روز بگیرن ماشیناشونو
موتورهای الکتریکی رو به موتور سواران معرفی کنن و اونها رو ترغیب کنن از موتورهای برقی استفاده کنند
محمد
۲۳:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام،من یادمه بازیکنان کره یک بار اومدن تهران و اینقدر آلودگی هوای تهران براشون سخت بود که همه شان ماسک گذاشتند
اما ما در تهران متاسفانه دیگه اینقدر به این هوا عادت کردیم که. ...
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
رایگان کردن حمل ونقل عمومی و استفاده از دوچرخه
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
ستفاده انرژیهای تجدید پذیر به جای تجدید ناپذیر هست یعنی میتوانیم ماشینهای بنزینی تبدیل الکتریکی کنیم تولید موتورهای الکتریکی و ایجاد نیروگاههای بزرگ خورشیدی یا بادی هست ودرگام بعدی وسایل سرمایش و گرمایش تولید کنیم ودر طراحی ساختمان مقوله زیادی داریم نمیشه شهرخراب کنیم بسازیم ایجاد اسمان خراش عمودی سبز و معماری هیبریدی به درد شهر نمیخوره مربوط به اقلیم معتدل هستن و نظارت شبانه به کارنجات انجام شود تا زباله هاشون به کجا میفرستن اکثر کارخانجات زباله هاشون در دل تاریکی شب ها میسوزانن کنترل شود .
Zahra
۲۱:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
به نظر من دولت يك روز در هفته را براي رانندگي در شهر ممنوع اعلام كند البته به جز وسايل نقليه عمومي وبجاي ان براي هر خانواده ايراني تسهيلات خريد دوچرخه تهيه كند تا در روز تعطيل شهروندان از دوچرخه يا مترو براي عبور و مرور استفاده كنند .
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
طرح خودروی برقی
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
همه باید با هم همکاری کنند
مهدی
۱۹:۵۴ ۲۹ دی ۱۳۹۵
راه حل اینه که از افزایش جمعیت و تراکم ساختمانها در فضایی بنام شهر تهران یا مشهد یا هر کلان شهر دیگر دست برداریم . بجای شهر های عمودی شهر ها را افقی گسترش بدهیم تا باد مجال وزیدن داشته باشد . ما جلوی باد دیوارهای بلند کشیده ایم و از آلودگی هوا ناراحتیم . این همه دود کش خانه و خودرو را هم در این فضای محدود و بسته فعال کرده ایم جز این انتظار داریم . اگر خانه تان دود بگیرد غیر از خاموش کردن منشا دود حتما نیاز دارید پنجره ها باز شوند . شهر های ما پنجره ندارد . علاوه بر این توسعه عمودی باعث ترافیک فراوان میشود که آنهم عامل افزایش ماندگاری خودرو ها در خیابانها و افزایش آلودگی میشود . غیر از موارد یاد شده عمودی سازی شهر ها مشکلات عدیده دیگری نیز مانند نبود جای پارک . اتلاف وقت در معابر و مشکلات امدادی در حوادث غیر مترقبه و....... میشود . برای خلاصی باید شهرها را افقی توسعه دهیم والسلام
احسان
۱۹:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
به موضوع خیلی مهمی اشاره کردید تشکر. همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان وارونگی هوا داریم و، چراخودروها با سوخت فسیلی هنوز دارد تولید میشود؟چرا مسولان پیگیری سنگین تری نمیکنند؟چرا کارخانه شن و ماسه دور تر از تهران ساخته نمیشود؟چرا این همه موتور سیکلت کاربراتوری در مناطق مرکزی تهران است؟اینجا تنها جایی که میتونم حرفم رو بزنم به امید روز هوایی پاک.یاعلی
مجید
۱۹:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
فقط با حذف سوختهای فسیلی این معضل حل می شود 80 درصد الودگی شهرهای بزرگ مربوط به خودروها است از همین الان باید از یک کشور که تکنولوژی وتجربه خوبی در زمینه ساخت خودروهای سبک و سنگین برقی و افتابی دارد باید خواست تا کارخانه ان را با تیراژ بالا در ایران راه اندازی کند و کلا تولید خودروها با سوخت فسیلی متوقف و بر چیده شود برای جلوگیری از ترافیک هم باید عمودی سازی و تراکم فروشی قطع شود وبه جای ان شهرک سازی در اطراف شهرهای بزرگ اغاز شود
ارمان
۱۹:۳۱ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید راه حل های اساسی داشته باشیم
سعيد
۱۹:۰۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
تشكر از این فکر و خبر عالی
اكبري
۱۹:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
١-راه اندازي معايينه فني سيار جهت جلو گيري از تردد ماشينهاي دود زا
٢- گير دادن به كاميونهاي ديزل دود زا بخصوص در طي شب كه دود آنها قابل رويت نيست
امیر حسین
۱۸:۲۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
به نظر من بی تاثیر نخواهد حدودا 9 سال پیش سرویس ایاب ذهاب اکثر ادارات دولتی جمع اوری شده ! بازگشت سرویس ایاب ذهاب مثل سابق تا کسی مجبور نشه وقتی بدونه سرویس داره ماشین شخصی رو تک سرنشین بیرون بیاره
شک نکنید .....
حمید شیخ پور اهندانی
۱۸:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام
به نظر من برا حل الودگی هوا تهران باید یک دریاچه بزرگ و عمیق دور تا دور تهران باید درست کنن تا اب دریاچه دائما بخار و تبدیل به باران و باد شود تا تمیز کند تهران را . مثل دریاچه کاسپین (خزر )
فقط یک جوری باید اب دریاچه تامین بشه از شمال یا جای دیگه .
رضا
۱۷:۴۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید به هر طریقی شده کیفیت خودرو ها رو بهتر کرد . اگه گمرک خودرو رو بردارن . مشکل الودگی هوا تا حدی حل میشه
یاسر همرنگ
۱۷:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
معضل ماشینای تک سرنشینو باید حل کرد
احسان
۱۷:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام.
تو همین جریره ی کیش تردد موتور سیکلت های بنزینی ممنوعه و مردم فقط از موتورسیکلت های شارژی استفاده می کنن.
Ali
۱۷:۱۱ ۲۹ دی ۱۳۹۵
مترو و بی ار تی و اتوبوس بیشتر بشه
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام به نظر من باید فرهنگ سازی بشه این چه وضعیه همه ی خودرو ها تک سر نشینن به جای این کار ها جای دوچرخه بزارن در شهر
فری
۱۶:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
اگر توجه کنید درصد زیادی از خودرو های تهران تک سرنشین هستند ....باید معضل خودرو های تک سرنشین از راه گسترش حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برطرف بشه


همچنین جمعیت تهران داره به طور غیر اصولی رشد میکنه و باید از رشد جمعیت تهران جلو گیری بشه


در واقع اگر کسب و کار در شهرستان ها رونق داشته باشه و کشاورزی با مشکل رو به رو نباشه و سود آور باشه مردم کم تر میان تهران
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۹ دی ۱۳۹۵
متاسفانه الودگی هوا بسیار بسیار زنگ خطر بزرگی برای سلامتی ماست که چون اکثر افراد بی اطلاع هستند هیچکس انرا جدی نمیگیرد . به امید اینکه فهمیده تر و اگاه تر شویم
فضای سبز
۱۶:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
تصویب قانونی مبنی بر اجباری شدن کاشت نهال و درخت در هر یکسال یکبار توسط هر فردی که خودرو شخصی دارد؛
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سوخت خودرو ها بزرگتربن معضل هست اصلاح سوخت خیلی از مشکل آلودگی رو کم میکنه.
مهاجرت بی رویه مردم به کلانشهرها بدلیل نبودن شغل و امکانات پزشکی ورفاهی و ... درشهرستان های کوچکتر.
عدم وسایل حمل ونقل عمومی کافی
ساخت برج های بلند ، و عدم گردش هوا
تولید خودروهای بی کیفیت
زینب
۱۶:۱۴ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید مثل دگر کشورها شهرداری ۱۰ میلیون دوچرخه بخره و تو سطح شهر بذاره.
هر کی هم هر جا رسید دوچرخه رو بذاره کنار خیابون که یکی دیگه برداره.
کلاس آموزش اسکیت هم مجانی شه
از عوارضی هم نباید دوچرخه رد شه.
اینجوری هر شهری دوچرخه های خودشو داره.
جایزه های برنج و پودر شستشو و اپراتورهای موبایل هم به جای ماشین دوچرخه هدیه بدن.
تنها راهش همینه.
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید مقررات ملی ساختمان رعایت گردد عمده الودگی از ساختمانهاست
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید برای این معضل دقیق برنامه ریزی بشه
رها
۱۶:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید جلوی تردد کامیونها و تریلی هایی که شبانه تو شهر رفت و آمد میکنن و چندبرابر ماشینها دود میکنن رو بیگیرم.
محسن
۱۶:۰۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
بنده مبتکر طرحی هستم که هم الودگی هوارو از بین میبره هم مشکل ترافیک و حل میکنه بار مالی برای دولت نداره ،باعث کار افرینی میشه و درامد بسیار خوب و پایداری
mohsen
۱۵:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
فقط باید دست به دعا شیم
مهدى
۱۵:۵۵ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام,به نظرم نبايد صرفا به دنبال يه نسخه باشيم.بلكه بايد بهينه سازى را در موضوعات مختلف و موثر انجام دهيم1-.توسعه ى حمل ونقل عمومى و farhang سازى براى استفاده از آن 2.استفاده از enerji هاى pak به جاى سوخت فعلى خودروها و كارخانه ها 3.توليد خودروهاى كمتر و با كيفيت تر 4.حمايت مالى و معنوى از كارخانه ها,طرح هاى pajhooheshi و....كه تلاش داوطلبانه در جهت كاهش alayande هاى زيست محيطى انجام مى دهند.5.ايجاد جريمه هاى sangin تر براى كارخانه ها و خودروهاى دودزا
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۵
مردم تهران عاشق آلودگی هوا هستن. اگر عاشق هوای پاک بودن هر روز ماشین بیرون نمی آوردن و با وسیله نقلیه عمومی می رفتن
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام .جمع اوری خودروهای و موتورهای فرسوده و دود زا.گسترش وسایل حمل و نقل عمومی.پایبند بودن شرکت های خودرو سازی و موتور سازی به تعهدات خود در مورد تولید نکردن خودروهای بی کیفیت .انتقال کارخانه ها و کارگاهای الاینده به خارج از محدوده شهرها.گسترش و اموزش فرهنگ استفاده درست از خودرو و موتور سیکلت .استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه برقی .کمک دولت برای خرید وسایل نقلیه پاک .گسترش کاشت درخت و فضای سبز.و البته با کمک مردم و دولت و همه ارگان ها .همین وگرنه امکان پذیر نیست
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ دی ۱۳۹۵
ایجاد فرهنگ تعطیلی زمستان آموزش حفظ محیط زیست، ایجاد مالیات به شرکت هایی تولیداتش محیط زیست صدمه میزند، استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند نیروگاههای بادی و خورشیدی طراحی ساختمانها بر اساس زوایه خورشید، تعطیل کردن سوخت تجدید ناپذیر، دست کشیدن از درآمدش، ایجاد، انرژیهای پاک به جای تجدید ناپذیر، جلو گیری از رشد بی رویه غیر مجاز ساختمانها کمک مهندسین به طراحی اصولی ومعماری مردم وده ها هزاران مقاله در مورد آلودگی نوشته شده مورد حمایت شوند
رضا
۱۵:۴۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
کمی به فکر مردم باشیم. این دولت با جایگزینی بنزین های مرغوبتر، نشان داد می توان گام به جلو برداشت. ولی این لازم هست اما کافی نیست.باید از دانشگاه ها کمک گرفت.کاری که غرب انجام داده
محب شیعه
۱۵:۳۹ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باید تمام سرویس های داخلی ازجمله تاکسی ها آژانس های تاکسی و سرویس های مدارس از خودرو های الکتریکی استفاده کنند.
سید فاضل حجت
۱۵:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
ببینید ژاپنی ها در گذشته برای پایتخت شون چکار کردن که حالا آلودگی هوا ندارن
علی اصغر
۱۵:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
با سلام .به نظر من اگر دولت خودرو سازان رو وادار کنه که همه ی خودرو ها رو دوگانه سوز تولید کنن
و مردم رو تشویق کنه که خودرو های بنزین سوزشان را گاز سوز کنند.و جایگاه های سی ان جی را افزایش دهند برای راحتی مردم
خیلی کمک میکنه به پاکی هوا
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام.در ابتداباید آلودگی رادر محل تولید آلودگی کنترل کرد واز انتشار وپخش آلودگی حاصله جلوگیری بعمل آورد.چرا باید در انتظاربارش باران جهت رفع آلودگی باشیم که البت اگر که ببارد کار ما را راحتتر میکند .چرا خود با کنترل وجهت دهی آلودگی نسبت به رفع آلودگی موجود درهوا به وسیله ی باران های مصنوعی ودر فضاهای مشخص اقدام نمیکنیم.چرا با تولید بارشهای مصنوعی در مجاورت خروجی آلودگی کارخانه ها نسبت به دفع آن اقدام نمیکنیم و.......
ali
۱۵:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
توسعه و گسترش حمل و نقل وسيع و ارزان به نحوي كه استفاده از آن با صرفه تر از اتومبيل شخصي باشد
علی اصغر آتشین
۱۵:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
به نظر من اگر دولت خودروسازان رو وادار کنه که همه ی خودرو ها باید دو گانه سوز تولید شوند و مردم رو تشویق کنن که خودرو های بنزین سوزشان را دو گانه کنند و جایگاههی سی ان جی را افزایش دهند.خیلی خیلی کمک میکنه به پاک بودن هوا
Majid
۱۵:۳۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سهم اصلی آلودگی هوای کلانشهرا میشه گفت بیشتر به گرمایش ساختمون ها مرتبط میشه
که همه از این موضوع غافلند
اگر سیستم هایی تولید بشه که قسمت موتوخانه خانه ها گاز کمتر مصرف کنن سهم عمده ای مشکلات حل میشه
بعلاوه استفاده خودرو های الکترونیک
پرهام
۱۵:۳۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
با توجه به تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر های بزرگ و کافی نبودن وسایل نقلیه عمومی یکی از راه کار های مبارزه با الودگی هوا واردات خودروهای هیبرید ارزون قیمت میباشد ک تمام اقشار جامع توان خرید داشته باشند
وحید
۱۵:۲۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام افزایش و گسترش حمل و نقل عمومی ارزان کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی . فرهنگ سازی درمورد استفاده بی رویه و غیر ضروری خودرو های شخصی و حتی برخورد با آنها میتونه تاثیر خوبی داشته باشه . و جلو گیری از تولید خودرو هایی ک خیلی وقته از حداقل استاندارد های جهانی خارج شده و ما هنوز داریم تولید میکنیم . من خودم ماشین دارم ولی اکثرا از وسیله ی نقلیه عمومی استفاده میکنم وسیله ی نقلیه وسیله رفاه حال ما هست از آن به نهوی استفاده کنیم که فقط سود ببریم نه سود و زیان در کنار هم
شهبازی
۱۵:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۵
کشور ما بر خلاف کشورهای دنیا کار اصلی رو انجام نمیدهد تعطیلی مدارس و طرح زوج وفرد و اینکه به مردم توصیه میکنند روزی چند لیوان شیر بخورند این کار اصلی یه مسول نیست من چند راه را پیشنهاد میدهم اول اینکه کارخانه سیمان و کارخانه های صنعتی در وسط تهران باید تعطیل شود ثانیا بنزین و ماشینی را که تولید میکنیم استاندارد لازم رو براشون فراهم کنیم ثالثا در جنوب شهر تهران زمین های کشاورزی رو هر شب اتش میزنند که خود همین به الودگی هوا کمک میکنه یا خودروها سنگین فرسوده من البته راههای بسیاری هم بلدم متاسفانه تهران در گودی شهر قرار داره که هوا هیچوقت در جریان نیست اگر این کار رو دولت انجام دهد الودگی مشکلش برطرف میشود با تشکر
حامد
۱۵:۲۴ ۲۹ دی ۱۳۹۵
از بین بردن خودروهای فرسوده نوسازی موتور سیکلت ها و اختصاص تعرفه ی کمتر برای واردات خودروهای پاک و هیبریدی خودروهایی مانند پراید و ۴۰۵ سمند و پژو ۲۰۶ و مشتقات این خودروها که بیش از ۲۵ سال از تولید آنها در کشور های توسعه یافته میگذرد نوسازی کامیون ها و وانت بارهایی سنگین
فردین
۱۵:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
چون تهران یکی از پر موتورسیکلت دارترین شهرهای جهان و هر موتور به اندازه سه خودرو آلودگی تولید میکنه پیشنهاد میکنم شهرداری جلوی عبور مرور موتورهارو بگیره وبجای موتورهای بنزینی به مالکان موتورهای برقی و بی سروصدا و آلودگی رو بدهند
حسین
۱۵:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
علت آلودگی هوای تهران منفعت طلبی عده ای سود جو است که برای درآمد هی تراکم فروختند ومردم را جمع کردند دراین کلان شهر و هم اکنون راه تنفسی تهران را مسدود کردند
پایدار
۱۵:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
موضوع اول.طرح ساماندهی مسافر برهای داخل شهر..که تعدادشان از خود تاکسی ها بیشتر است.که خود این بر میگردد به ایجاد شغل نمودن2. سخت گیری یا تشویق دولت نسبت به استفاده کردن از وسایل نقلیه عمومی برای مردم.جریمه خودرو تک سرنشین.
سید علی حسینی
۱۵:۲۰ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سطح کیفی بنزین های مصرفی توسط استاندارد بین الملی در جایگاههای سوختی کنترل بشه
سازندگان خودروهای فاقد کیفیت در صورت رفع نکردن عیب جریمه های سنگینی براشون اعمال بشه
و از دارندگان خودروهای بی کیفیت که سهم بسازایی در آلودگی هوا دارند به مسولیت سازندگان خودرو به‌روز رسانی شوند
به وضعیت حمل و نقل عمومی بهتر رسیدگی شود
فرهنگ استفاده از دوچرخه همانند فرهنگ استفاده از موبایل در بین مردم گسترش پیدا کنه
و مسولین با وارد کنندگان و تولید کنندگان بنزین، گازویل ، و روغن خودرو برخورد علنی و جدی داشته باشند
که چشم آب نمیخوره
حسین
۱۵:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام.
من ی نظری دارم اونم اینه که بیشتر این آلودگی ها برای مدارس هست اگر مدارس در تابستان باشه و اوایل فصل سرما تموم بشه اونوقت وقتی هم هوا آلوده بشه مردم میتونن از شهر های بزرگ خارج بشن .یا اصلا دو سه روز تعطیل کنن بگن همه از شهر بزنن بیرون
علیرضا میاحی
۱۵:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۵
با سلام ابتدا باید از تولید و تردد خودروهای آلاینده سایپا و ایران خودرو ممانعت کرد و اتوبوسهای فرسوده را جمع آوری کرده و فقط از خودرهای هیبریدی و برقی استفاده نمود البته قلیان ها نیز باید جمع آوری شوند
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۵
۱.بیابان زدایی (کاشتن گیاهان مقاوم به بی آبی و ریختن مایع نفتی در بیابانها )هم ایران و هم عراق ،ایجاد زیست بومهای خاص در مرز که تغیری در آب و هوا ایجاد کند ،ایجاد ابرها مصنوعی در حجم بالا ایجاد بخار آب، هم ایران هم عراق
امیر
۱۵:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید،جریمه کردن خوردهای که کم تر از سه سرنشین دارن، جمع اوری موتور سیکلت ها و جایگزین کردن موتور های برقی با شارژ رایگان در سطح شهر که باعث تشویق مردم بشه، استفاده از سوخت های مانند یورو چهار البته تولید داخل، استفاده از اتوبوس های برقی به جای حتی اتوبوس های بی ار تی و قوی کردن نظام حمل و نقل عمومی در سطح شهرها
عباس
۱۵:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۵
سلام دود کارخانه ها سهم بسزایی دارند در این قضیه .دایی من یه اختراع به ثبت رسونده ک دود کارخانه جات رو به باران اسیدی تبدیل میکنه.ولی نمیدونم چرا هیچ ارگانی دنبالش نیومده و پیگیرش نمیشه حتی دستگاهشم ساخته
حسن
۱۵:۱۷ ۲۹ دی ۱۳۹۵
باسلام
اجباری شدن فضای گل کاری در ساختمانها . استفاده از پشتبام ها به عنوان فضای سبز با حمایت دولت و احساس مسئولیت مردم نسبت به خودشون که نکته اساسی هست اگر مردم نخواهند کاری نخواهد شد
jalil
۱۵:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
با فیلتر هوا گذاشت سره اگزوز خودروها میشه از پیشروی بیشتر جلوگیری کرد
داود
۱۵:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
من اگه کاره ای بودم یکساله این معضلو حل میکردم
کافیه از جوونای این مملکت استفاده کنن ماشین الکتریکی درست کنن و جایگزین خودروهای شهرهای الوده کنن البته اگه بخوان
حامد
۱۵:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۵
گسترش حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودرو های فرسوده