سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزت‌اللهی: جای کی‌روش بودم، زودتر از تیم ملی می‌رفتم/ برخی افراد به تیم ملی خیانت می‌کنند

هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: من جای کی‌روش بودم خیلی زودتر از این ها از کوره در رفته و تیم ملی را تنها می‌گذاشتم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی در خصوص آخرین وضعیت قراردادش با تیم روستوف روسیه بیان کرد: تا ژانویه 2017 با روستوف قرارداد داشتم طبیعی بود که پس از پایان زمان قراردادم برای آماده سازی نیم فصل دوم به ایران بیایم و تمریناتم را در انزلی انجام دهم. مسئولان روستوف چند بار برای تمدید قرارداد با من تماس گرفته اند اما با توجه به پیشنهاداتی که از چند تیم دیگر دارم باید این موضوع را بررسی کنم و بهترین تصمیم را بگیرم. اولویتم حضور در تیم های دیگر است اما اگر این اتفاق رخ ندهد به تمدید قرارداد با روستوف فکر می کنم.
 
وی درمورد این که آیا این پیشنهادت واقعی است یا تنها در رسانه ها مطرح می شود، گفت: این پیشنهادات جدی است و تیم هایی مانند استوک سیتی انگلیس و هامبورگ آلمان برای جذب من ابراز علاقه کرده اند. قرار است مدیربرنامه‌ ام ظرف امروز و فردا با مسئولان 2 باشگاه برای بررسی این پیشنهادات صحبت کند. اصلا بحث رسانه‌ای نبوده و واقعیت دارد. امیدورام هر چه که خیر است اتفاق بیفتد.
 
عزت‌اللهی درباره اینکه خودش به کدام لیگ تمایل دارد،‌گفت: قطعا آلمان و انگلیس بهترین لیگ‌های دنیا را دارند و کشورهایشان از پایه خوب کار می‌کنند. امکانات خوبی هم در این کشورها وجود دارد و من هم دوست دارم جایی بروم که روز به روز پیشرفت کنم و به جایگاه مدنظرم برسم.  مهمترین اصل برای من رشد و پیشرفت است و امیدوارم جایی بروم که پیشرفت کنم.
 
هافبک تیم ملی درباره این که آیا برای بررسی پیشنهاد تیم هامبورگ با مهدی مهدوی کیا مشورت کرده یا خیر، بیان کرد: تاکنون با مهدوی‌کیا صحبت نکردم و اطلاعی ندارم که وی با باشگاه هامبورگ در مورد من صحبت کرده یا خیر. اگر این موضوع جدی شود حتما با آقا مهدی مشورت می‌کنم چون وی یکی از بهترین‌های تاریخ باشگاه هامبورگ بوده و از محیط آلمان و این باشگاه شناخت خوبی دارد.  
 
وی در مورد اینکه آیا با کی‌روش هم مشورت می کند یا خیر، اظهار داشت: برای آینده‌ام  اولین نفر با کی‌روش مشورت می‌کنم. قبلا هم این کار را کرده‌ام و باز هم برای انتخاب تیم‌های آینده با کی روش مشورت می کنم. 

 عزت اللهی درباره این که در فوتبال روسیه چه فضایی نسبت به وی وجود دارد، گفت: برخلاف چند سال پیش در سال های اخیر بحث جوانگرایی در ورزش روسیه مطرح شده و  به جوان‌ها بهای زیادی داده می شود.حضور بازیکنانی مثل من،  سردار و جوان های تیم های دیگر نشان می دهد که دوره، دوره جوان‌هاست و برای موفقیت باید به جوان‌ ها میدان بدهند. این ذهنیت در فوتبال روسیه به وجود آمده که برای  پیشرفت و پیروزی در رده‌های باشگاهی و ملی باید به جوان‌ها بها داد. مسئولان فوتبالی روسیه به این نتیجه رسیده اند که برای موفقیت در جام جهانی و دفاع از حیثیت میزبان این رقابت ها باید نسل دیگری را تربیت کرده و به بازیکنان جوان میدان بدهند.  
 
وی درباره تفاوت اهمیت و حمایت از فوتبال پایه در ایران وروسیه اظهار داشت: زمانی که 16 ساله بودم و در ملوان بازی می‌کردم قد علم کردن بین بازیکنان مطرح آن تیم برایم سخت بود.  کمتر مربی این کار را انجام می‌داد اما محمد احمدزاده با اطمینان به من شجاعت خود را نشان داد. از سوی دیگر فکر می‌کنم با سیاستی که فدراسیون ایران در خصوص جوانگرایی به کار گرفته روند خوبی در حال شکل‌گیری است و هر سال 3-4 جوان خوب به فوتبال ایران معرفی می‌شوند. این روند خوب است اما باید بهتر و بیشتر شود.  در حال حاضر شاهد تغییر نسل تیم ملی هستیم و کسی از این موضوع ضرر نکرده است و همه رضایت دارند. با جوان گرایی انجام شده بهترین نتایج را می‌گیریم. در سال 2016 فقط یک گل خوردیم و صدرنشین گروه‌مان هستیم.  این امر به اعتماد و شجاعت مربیان برمی گردد. مربیان تیم ملی و باشگاهی هم از جوان گرایی ضرر نکرده اند.

هافبک تیم ملی ایران افزود: هر چند شاید جوانترها برای جا افتادن به زمان نیاز داشته باشند اما در لیگ روسیه این روند به کندی صورت می‌گیرد و درهر تیمی دست کم 2 بازیکن بالای 33 سال حضور دارند. این موضوع در نهایت به تیم ملی کشورشان ضربه می‌زند و شاید در جام جهانی با مشکل مواجه شوند.  
 
عزت اللهی درباره استعفای کارلوس کی روش از سرمربی گری تیم ملی و نارضایتی وی از شرایط موجود گفت: اگر من هم جای کی‌روش بودم شاید خیلی زودتر از این ها از کوره در رفته و تیم ملی را تنها می‌گذاشتم و از این تیم می‌رفتم اما وی ارتباط خوبی با مردم دارد و با خون دل خوردن تیم ملی را به این جایگاه رسانده است. زمانی که کی روش این مسائل را می بیند، شاید حسرت بخورد و دلش نیاید تیم ملی را تنها بگذارد.  
 
وی ادامه داد: با این وجود برخی افراد که به فکر منافع شخصی خود هستند، در خصوص مباحثی که به آنها ارتباطی ندارد صحبت می کنند. از آنها می‌خواهم اگر کاره‌ای هستند در پست‌های خود کاری کنند چون تیم ملی به یک ملت تعلق دارد. صحبت‌های آنها خیانت است و تیم ملی را از تمرکز و آرامش دور می‌کند. خوشبختانه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هوشمندانه عمل می‌کنند و حمایت خوبی از تیم ملی دارند. از مسئولان می خواهم با این افراد برخورد کرده تا دیگر شاهد چنینی مسائلی نباشیم.
 
عزت‌اللهی درباره اینکه تا چه اندازه زبان روسی را یاد گرفته، گفت: خیلی یاد نگرفتم اما در حد آداب و معاشرت روزانه چیزهایی بلدم.
 
وی در پایان با اشاره به روز هوای پاک درباره اینکه آیا در روسیه خودش رانندگی می‌کند،‌ تصریح کرد: هر چند می‌توانیم خودمان هم پشت خودرو بنشینیم اما به قدری در این کشور رانندگی مردم بد است که ترجیج می‌دهیم راننده داشته باشیم. به طور مثال به یکباره در وسط جاده یک ماشین بدون اینکه راهنما بزند دور گرفته و موجب می‌شود خطراتی برای سایرین پیش بیاید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.