سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

78 روز پاک سهم شهرستان بجنورد

سهم شهرستان بجنورد تاکنون از هوای پاک 78 روز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، اصغر مطهری مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شهرستان بجنورد تنها یک دستگاه سنجش آلودگی هوا دارد گفت:برای سنجش دقیق وضعیت آلودگی استان حداقل باید یک ایستگاه سنجش دیگر نیز در مرکز استان داشته باشیم .

اصغر مطهری افزود: ایستگاه سنجش آلودگی که هم اکنون در بلوار دولت شهرستان بجنورد نصب شده است 78 روز پاک ،189 روز سالم ،8 روز ناسالم برای گروه های حساس و 1 روز ناسالم برای همه گروه های سنی را از ابتدای سال تا آذر ماه نشان داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه بقیه شهرستان های استان فاقد مرکز سنجش آلودگی هوا هستند و در استان نیاز به احداث حداقل 5 ایستگاه هستیم که احداث هر ایستگاه یک میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

مطهری با اشاره به عوامل ایجاد کننده گردو غبار در استان، به ایجاد واحدهای صنعتی و واحدهای سنگ شکن در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت:هم اکنون 8 واحد سنگ شکن در حاشیه شهرستان بجنورد،4 واحد در فاروج و شیروان،8 واحددر اسفراین ،3 واحد در گرمه و جاجرم وجود دارد .

مطهری تاکید کرد: با واحد هایی صنعتی که فاقد سیستم کنترل آلاینده باشند برخورد حقوقی می شود و هم اکنون نیز حکم تعطیلی یک واحد صنعتی در شهرستان بجنورد صادر شده است.

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه سالانه 7 میلیون و 300 هزار مکعب فاضلاب در سال در دو شهر بجنورد و اسفراین تولید می شود گفت: 60 درصد شهرستان بجنورد دارای شبکه فاضلاب شهری هستند و برای تخلیه فاضلاب 40 درصد باقیمانده نیز منطقه قارلق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.