سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

پرداخت تمام غرامت کشاورزان و باغداران تا پایان سال در کشور

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری تمام غرامت های کشاورزان و باغداران کشور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، خلیل آقایی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا نوروز سال 96 وزارت جهاد کشاورزی از محل فروش اسناد خزانه نسبت به پرداخت تمام غرامت باغداران و کشاورزان کشور اقدام خواهد کرد.

وی گفت: خوشبختانه غرامت مربوط به سال زراعی 93-94 بصورت کامل پرداخت شده و کارگزاران بیمه در سراسر کشور موظف هستند در انعقاد قراردادهای جدید بیمه با کشاورزان و باغداران حق بیمه را بصورت تهاتری از محل طلب کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی محاسبه کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس افزود: با هدف تامین خسارت های غیر بیمه ای در کشور نیز اخیرا طرحی ارائه شده و پرداخت این قیبل خسارت ها به عهده وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران واگذار شده است.

آقایی اظهار کرد: با پیگیری های نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته آینده بخشی از طلب باغداران و کشاورزان استان اردبیل پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف منابع آبی و ترویج آبیاری مدرن در دستور کار وزارتخانه جهاد کشاورزی قرار گرفته تشریح کرد: برای سال 96 دولت 24 هزار میلیارد ریال در لایحه پییش بینی کرده که این مبلغ برای ترویج آبیاری مدرن از جمله تحت فشار به باغداران و کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: پرداخت 85 درصد این مبلغ در سراسر کشور به کشاورزان و باغداران بصورت بلاعوض خواهد بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.