سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

واکسیناسیون بیش از 13 میلیون قطعه طیور صنعتی و بومی

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از واکسیناسیون بیش از 13 میلیون قطعه طیور صنعتی و بومی علیه بیماری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج؛عبدالله بهمنش صبح با اشاره به ظرفیت‌هاو توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه دامپروری اظهار کرد:کهگیلویهه و بویراحمد با دارا بودن بیش از دو میلیون رأس گوسفند و بز و حدود 60 هزار رأس گاو و گوساله،، به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و حیوان در استان اظهار کرد: از ابتدای امسال مأموران دامپزشکی همه تلاش خود را در زمینه انجام واکسیناسیون دام در استان به کار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: کارشناسان دامپزشکی استان با حضور در دورترین مناطق استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را تشویق به انجام واکسیناسیون دام‌های خود کردند.

این مسؤول به عدم همکاری برخی دامداران برای انجام واکسیناسیون اشاره و عنوان کرد: در استان برخی از دامداران به دلیل عدم آگاهی در ابتدا از انجام واکسیناسیون دام‌های خود خودداری می‌کردند.

بهمنش از واکسیناسیون 8 میلیون و 905 هزار و 309 نوبت سر رأس دام در کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و مشترک بین حیوان و انسان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: تاکنون برایمبارزه با بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان مانند تب مالت، سیاه زخم، هاری دو میلیون 191 هزار و سهمورد دام واکسینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به انجام سمپاشی در دامداری‌های استان افزود:امسال در راستای مقابله با انگل‌های خارجی بیماری‌زا373 هزار و 787 رأس دام سبک و سنگین کهگیلویه و بویراحمد و بیش از 420 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام‌ها سم‌پاشی شده است.

این مسؤول تصریح کرد: در 9 ماهه گذشته تعداد 13 میلیون و 672 هزار و 388 قطعه طیور صنعتی و بومی بر علیه بیماری‌های طیور واکسینه‌ شدند.

بهمنش خاطرنشان کرد: همچنین 236 مورد بازدید از مرغداری‌های صنعتی با هدف پایش بیماری‌های حوزه طیور و اخذ 224 نمونه آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌های طیور انجام گرفته است.

این مسؤول با اشاره به استقرار اکیپ‌های مایه‌کوب در مناطق عشایری و روستایی استان بیان کرد: 60 درصد از مجموع عملیات واکسیناسیون به منظور مبارزه با بیماری‌های دامی کهگیلویه و بویراحمد توسط اکیپ‌های مایه‌کوب غیردولتی صورت گرفته است.


انتهای پیام/د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.