سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض حامیان حقوق‌بشر به سفر هیئت پارلمانی کانادا به عربستان

سفر جمعی از سناتورهای کانادایی به عربستان، اعتراض حامیان حقوق‌بشر را به‌دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گلوب اند میل، سفر بی‌سر‌وصدا و از پیش اعلام‌نشده‌ی گروهی از سناتورهای کانادایی به عربستان، خشم حامیان حقوق‌بشر را برانگیخته است. «جورج فیوری»، رئیس مجلس سنای کانادا، به‌همراه «پیتر هاردر»، «پرسی دون» و «ورن وایت»، برای دیدار رسمی با همتایان سعودی خود و در راستای اجرای برنامه تبادلات پارلمانی میان ریاض و اتاوا به عربستان سفر کرده‌اند. دفتر رئیس مجلس سنای کانادا اعلام کرد این هیئت پارلمانی قرار است به عمان هم سفر کنند.      

   
این در حالی است که گروه‌های بین‌المللی حامی حقوق‌بشر ماه دسامبر، فاش کرده بودند سال گذشته میلادی (2016)، دست‌کم 153 نفر در عربستان اعدام شدند که تنها 5 نفر با مجموع افراد اعدام‌شده در سال پیش از آن (2015) که رکوردار شمار اعدامی‌های سالیانه این کشور است، فاصله داشت.     

دفتر ریاست مجلس سنای کانادا به این موضوع که آیا هیئت مزبور با سران عربستان درخصوص نقض حقوق‌بشر در این کشور گفتگو خواهند کرد یا خیر، اشاره‌ای نکرد. توسعه نظام آموزشی عربستان، بحران پناهجویان در منطقه خاورمیانه، بازبینی راهبردهای مبارزه با تروریسم و بررسی سیاست‌های دوکشور در زمینه انرژی، از اهداف این سفر اعلام شده است.  


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.