سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل سی‌ان‌ان از پیام ناتو و آمریکا به پوتین: دست از شرق اروپا بردار!

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد اظهارات و مواضع اخیر دونالد ترامپ به شدت برخی از دولت‌های اروپایی را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «باربرا استار» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در حوزه وزارت دفاع آمریکا در گزارشی گفت در روزهای اخیر حدود چهار هزار نفر از نظامیان آمریکا به همراه شمار قابل توجهی تانک، تسلیحات و خودروهای زرهی در لهستان مستقر شدند. 

این نیروها در خط مقدم یک جبهه نبرد جدید مستقر شده اند. این اقدام بخشی از تلاش گسترده آمریکا و ناتو است که هدف از آن ارسال پیامی روشن برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است مبنی بر این که دست از شرق اروپا بردارد. هر چند ژنرال کریستوفر نریه (Christopher Norrie) از مقام های نظامی آمریکا در لهستان گفت نیروهای ما توانایی های مرگبار خودشان را به نمایش خواهند گذاشت. اما رئیس کنونی سیا درباره توانایی های دونالد ترامپ برای شناسایی درست و دقیق روسیه ابراز تردید کرد.

جان برنان در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت فکر می کنم وی درک درستی از توانایی های روسیه و مقاصد روسیه و اقدامات روسیه ندارد.

خبرنگار شبکه سی ان ان گفت «ژنرال جیمز متیس» نامزد دونالد ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا گفته است که هیچ تردیدی درباره مقاصد روسیه در قبال ناتو ندارد. وی گفت مساله مهم آن است که این واقعیتی را که به علت وجود پوتین با آن مواجه هستیم درک کنیم. باید درک کنیم که وی تلاش می کند ائتلاف آتلانتیک شمالی را متلاشی کند. اما بنظر می رسد که نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز چنین دیدگاهی درباره پوتین و مقاصد وی ندارد. 

دونالد ترامپ در مصاحبه با دو نشریه معتبر اروپایی گفت پیمان ناتو یک پیمان منسوخ است. زیرا این پیمان و ائتلاف نظامی سال ها قبل طراحی و تشکیل شده است و کشورهای عضو هزینه هایی را که برعهده آنها قرار می گیرد پرداخت نمی کنند.

خبرنگار شبکه سی ان ان گفت این اظهارات ترامپ ائتلاف ناتو را نگران کرده است. وزیر امور خارجه آلمان گفت اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره ناتو به ایجاد سردرگمی و نگرانی در داخل ناتو منجر شده است. 

خبرنگار سی ان ان افزود نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو جبهه شرق اروپا را تقویت می کنند و قرار است هزار نظامی دیگر در ماه های آینده در این منطقه مستقر شوند. سخنگوی کرملین این اقدامات را تهدیدی برای روسیه توصیف کرده است. روسیه در واکنش به این اقدامات آمریکا و ناتو موشک های زمین به هوای اس چهارصد را در منطقه کریمه مستقر کرده و تعداد موشک های خود را در منطقه کالینگراد افزایش داده است. این منطقه میان لهستان و دریای بالتیک قرار دارد و این موشک ها می توانند اروپا را هدف قرار دهند. این وضع باعث خواهد شد وزیر دفاع جدید آمریکا در میان رئیس جمهور جدید و آن چه که وی اولویت اساسی نظامی آمریکا می داند گرفتار شود. وی گفته است حفظ روابط قدرتمند با ناتو یکی از اولویت های وی در دوران حضور در وزارت دفاع آمریکا خواهد بود. 

خبرنگار شبکه سی ان ان در پایان گزارش خود گفت دونالد ترامپ گفته است که ناتو برای وی مهم است اما وی مشخص نکرده است که اهمیت ناتو برای وی تا چه حد و در چه شرایطی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.