سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اجرای پنج طرح آب و فاضلاب در استان

مدیرکل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج طرح تأمین آب و فاضلاب در شهرهای یاسوج، مادوان، دنا و چرام تا پایان سال جاری کلنگ زنی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی لدنی نژاد گفت: طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای یاسوج و مادوان، نوسازی بخشی از شبکه فرسوده آب شهری یاسوج، تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای سی سخت و چرام از جمله این طرحهاست.

وی افزود: طرح مطالعاتی تامین آب آشامیدنی شهر یاسوج انجام شده و عملیات اجرایی تصفیه آب رودخانه بشار با هدف تامین آب آشامیدنی شهر یکصدهزار نفری یاسوج در دهه فجر امسال شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با 100 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

لدنی نژاد همچنین از انتخاب عوامل اجرایی و خرید تجهیزات مورد نیاز طرح تامین آب آشامیدنی شهر مادوان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح با 50 میلیارد ریال اعتبار از دهه فجر امسال شروع می شود.

وی ابراز کرد: اجرای طرح اصلاح بخشی از شبکه فرسوده آب یاسوج و تصفیه خانه در شهرهای سی سخت و چرام از دیگر طرح هایی است که تا پایان سال کلنگ زنی خواهد شد.

لدنی نژاد گفت: فاز دوم تصفیه خانه شهر دوگنبدان که هم اکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد مشترکان آب آشامیدنی این استان درحالی‌که در سال 92، 120 هزار و 983 مشترک بود در سال جاری به 148 هزار مشترک رسیده است.

لدنی نژاد ابراز داشت: تعداد مشترکان فاضلاب که در سال 92، 20 هزار و 639 مورد بود امسال به 33 هزار انشعاب رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت که افزون بر 12 هزار انشعاب غیرمجاز آب ظرف 2 سال گذشته در سطح استان شناسایی شد که تاکنون 9 هزار انشعاب آن جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 362 کیلومتر شبکه آبرسانی تا سال 92 در استان احداث شده بود که این میزان در سال 95 به یکهزار و 431 کیلومتر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: حجم مخازن آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 102 هزار و 940 مترمکعب به 125 هزار و 560 متر مکعب رسیده است.

لدنی نژاد عنوان کرد: تدوین برنامه بلند مدت 20 ساله و میان مدت پنج ساله ازدیگر خدمات آب و فاصلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم بوده است.

آب آشامیدنی مورد نیاز 90 درصد از جمعیت مناطق شهری این استان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

در حال حاضر به جز بخشی از آب آشامیدنی مردم گچساران که از طریق سد کوثر تامین می شود، آب آشامیدنی مورد نیاز 16 شهر دیگر کهگیلویه و بویراحمد با حفر چاه های با عمق 200 تا 250 متر تامین می شود.

98 درصد از جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش آب و فاضلاب شهری است.

52 درصد از جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری زندگی می کنند.



انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.