سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ایده‌ها و تولیدات فناورانه نفتی در فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی

رییس فن بازار نفت گاز و پتروشیمی گفت: در فن بازار نفت و گاز، ایده ها و تولیدات فناورانه این حوزه شناسایی و معرفی می شوند.

غفاری رییس فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فناور با هدف توسعه صنایع در کشور مطرح شده تا ارتباط خوبی بین فعالیت‌های فناورانه و صنعت با هدف ارتقای سطح اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد متمرکز و فناور تسریع پیدا کنند که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.

وی بیان کرد: فن بازار تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی از بخش‌های بالادستی، میان دستی و پایین دستی صنایع نفت است و تأسیسات مکانیکی، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی و الکترونیک، ‌مواد شیمیایی، محیط زیست، HSE و تجهیزات و مواد حفاری را در خود جای داده است.

رییس فن بازار نفت گاز و پتروشیمی ادامه داد: در فن بازار نفت، و گاز فروشندگان و صاحبان ایده فرصت معرفی نظرات خلاق گونه خود را به متقاضیان پیدا می‌کند و از این بابت این فن بازار می‌تواند برای تولید علم، ثروت و دانش در کشور اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: این فن بازار قرار است در منطقه نفت‌خیز پارس جنوبی با هدف معرفی شرکت‌های داخلی و محصولات آنها برگزار شود تا با این کار مشکلات و مسائل مربوط به شرکت‌های فناور داخلی برطرف شود.

غفاری تأکید کرد: بحث انتقال تکنولوژی و ارتباط موثر بین شرکت‌ها و صنعت یکی از اهداف برگزاری فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی در کشور است و این رویداد سبب می شود تا شرکت‌های فناور، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نخبگان با یکدیگر یک ارتباط و همکاری خوبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در حاشیه برگزاری فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت‌هایی چون ارائه مشاوره تخصصی در زمینه مالکیت فکری پتروشیمی، ثبت اختراع و برگزاری دوره آموزشی تخصصی فنی انجام می‌شود و نشست‌هایی با هدف تبادل فناوری و ارائه محصولات فناورانه با صنایع مختلف کشور از دیگر برنامه‌های جانبی برگزاری فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی است.

رییس فن بازار نفت گاز و پتروشیمی افزود: اولین فن بازار نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت ستاد توسعه علم، فرهنگ، فناوری و دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری در منطقه ویژه اختصاصی پارس جنوبی و پارک فناوری بوشهر در اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.