سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصص:مربیان ایرانی با شرکت در یک کلاس به کمال نمی‌رسند

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: کلاس حرفه‌ای مربیگری فوتبال با برگزاری 3 دوره دیگر به اتمام می‌رسد و مربیان ما تنها با شرکت در یک دوره از این کلاس‌ها به کمال نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،مرتضی محصص درباره کلاس‌های حرفه‌ای مربیگری فوتبال بیان کرد: این کلاس سطح حرفه‌ای داشت."گری فیلیپس" مدرس انگلیسی که با تیم‌های مختلف فوتبال انگلستان و بازیکنان بزرگی چون جوهارت و زینرونی کار کرده مدرس این کلاس بود. مدت کلاس حرفه‌ای مربیگری 10 روز بوده که از شنبه هفته قبل آغاز شده و امروز با چند سخنرانی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: خوشحالم که تعداد زیادی از مربیان لیگ برتر و لیگ دسته اول در کلاس حرفه‌ای شرکت کردند. هدف اصلی این کلاس ارتقای سطح کیفی مربیان بوده.این که ما تا چه اندازه در رسیدن به این هدف موفق بوده‌ایم در ماه‌های آتی مشخص می‌شود. تمام شرکت کنندگان برای ارائه دستاوردهای خود نیاز به زمان دارند . ایده‌ها و عقاید تازه مربیگری در این کلاس بررسی شد.

محصص افزود: کلاس حرفه‌ای مربیگری فوتبال پس از پایان لیگ برتر وارد مرحله تازه‌ای می‌شود چرا که با یک دوره نمی‌توان انتظار خاصی از مربیان داشت مطالعات قبل و بعد از دوره‌های مربیگری است که به مربیان فوتبال ما کمک می‌کند تا تحول فکری پیدا کنند با این وجود این دوره به عنوان شروع کلاس های حرفه‌ای مربیگری پربار بود.در اردیبهشت ماه هم ریچارد ری مدرس انگلیسی دیگری تدریس کلاس‌های حرفه‌ای‌گری را انجام می‌دهد.وی سرمربی سابق تیم زیر 19 سال‌ انگلیس و تیم لیزیونایتد بوده در دوره‌های بعدی متدهای نوینی آموزش داده می‌شود.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بر چه مبنایی مربیان برای حضور در این کلاس انتخاب شدند تصریح کرد: اگر مربیان می‌خواهند تیم‌های خود را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند باید مدرک این کلاس را دریافت کنند البته ادامه مربیگری در لیگ برتر در حال حاضر نیاز به اخذ مدرک حرفه‌ای ندارد.

با تلاش کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و شخص احسانی و جباری راه خیلی خوبی را در پیش روی مربیان قرار گرفته کلاس‌های حرفه‌ای مربیگری هر سال سطح خیلی خوبی پیدا می‌کند و نفرات شاخصی در آن شرکت کرده‌اند با این وجود مربیانی هم که در کلاس‌ها شرکت نکرده‌اند فرصت دارند تا در دوره‌های بعدی حضور یابند. کلاسی که در هفته قبل و هفته جاری برگزار شد مربوط به بدنسازی بود و قسمت‌های زیادی از کلاس حرفه‌ای باقی مانده در حقیقت یک سال و نیم طول می‌کشد تا مربیان دوره‌های حرفه‌ای‌گری را تکمیل کنند با این وجود مربیانی چون علیرضا منصوریان و سیروس پورموسوی که باید در رقابت‌های تیم قهرمانان آسیا تیم‌های خود را همراهی کنند به حضور در این کلاس نیاز داشتند.

محصص در مورد گلایه‌های برخی مربیان نسبت به زمان برگزاری این کلاس گفت: این کلاس به صورت منظم برگزار شد هرچند با توجه به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول برخی مربیان چند روز نتوانستند سر کلاس بیایند با این وجود این موضوع هیچ آسیبی به کیفیت کلاس نرساند و دستاوردهای خوبی نصیب مربیان شد مطمئنم در آینده برگزاری چنین کلاس‌هایی نسبت به ارتقای کیفیت فوتبال ایران کمک می‌کند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در پایان در مورد اینکه کدام مربی را می‌توان به عنوان شاگرد اول کلاس مربیگری نام برد تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته نمی‌توانیم از یک فرد مشخص به عنوان چهره شاخص نام ببریم . هیچ یک از مربیان ما مربیان آمادگی جسمانی نیستند اما با چنین بحثی در کلاس آشنا شدند بیشتر می‌توان به گروه های مربیگری را به عنوان شاخص‌ترین چهره این کلاس نام برد. امیدوارم یک دوره از چنین کلاس‌هایی در کشور اروپایی به ویژه انگلیس برگزار شود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.