سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقابابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مرز خسروی تعطیل نیست/ وزارت کشور برنامه‌ای برای ایجاد مرز و گذرگاه جدید ندارد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: هیچ بحث جدی برای ایجاد مرز جدید مطرح نیست و با توجه به دستور وزیر کشور، فعال‌سازی مرز خسروی در اولویت قرار دارد.

مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایجاد گذرگاه‌‌های جدید از سوی وزارت کشور اظهار داشت: فعلا وزارت کشور به منظور ایجاد مرزهای جدید با کشور عراق دستور کار جدی و جدیدی ندارد.
 
وی با بیان اینکه پیشنهادها در این زمینه از سوی استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به وزارت کشور واصل می‌شود، تصریح کرد: نظرات استانها مبنی‌بر ایجاد مرز و گذرگاه‌های جدید در کارگروه ماده 103 امور گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز با دولت مرکزی عراق مکاتبه می‌شود و نهایتا پس از توافق دو کشور، موافقتنامه امضا خواهد شد.
 
آقابابایی تصریح کرد: پس از اعلام نیاز از سوی دو کشور این موضوع برای اجرا و تصویب به دولت ارجاع داده می‌شود اما همانطور که ذکر شد، تاکنون هیچ بحث جدی برای ایجاد مرز جدید مطرح نیست و با توجه به دستور وزیر کشور، فعال‌سازی مرز خسروی در اولویت قرار دارد چرا که این پایانه ظرفیت خوبی برای تردد مسافر، زائر و مبادله کالا دارد و زیرساخت‌های پایانه و راه این مرز هم آماده است.
 
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: وضعیت عراق وضعیت خاصی است و اگر مشکلی به وجود نیاید فعال‌سازی مرز خسروی ادامه خواهد یافت. در حال حاضر این پایانه مرزی تعطیل نیست و تردد و صادرات کالا به صورت محدود در حال انجام است.
 
وی با اشاره به برنامه وزارت کشور به منظور ایجاد و فعالسازی بازارچه‌های مرزی اظهار داشت: مسئولیت ایجاد بازارچه‌های مرزی به عهده کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که پس از توافق، مصوبات را برای اخذ تایید نهایی به دولت ارسال می‌کند.
 
آقابابایی تصریح کرد: باتوجه به کمیت، کیفیت و نوع برخورد کشور مقابل اولویت وزارت کشور ساماندهی بازارچه‌های مرزی موجود است و امیدواریم از این بازارچه‌ها برای صادرات به کشورهای همسایه حداکثر استفاده را داشته باشیم.
 
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تفاهمی میان وزارت کشور، وزارت صنعت معدن و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای استفاده حداکثری و ساماندهی بازارچه‌ها خصوصا در حوزه مدیریت صورت گرفته که برای دولت هم ارسال شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.