سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست عفو بین‌الملل برای پایان دادن به 13 ماه بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی هرچه سریعتر دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه پس از 13 ماه بازداشت غیرقانونی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تراست؛ بازداشت شیخ "ابراهیم زکزاکی"، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، وارد سیزدهمین ماه شده است و با وجود درخواست‌های متعدد از سوی نهادهای بین‌المللی، مقامات نیجریه هنوز با آزادی وی موافقت نکرده‌اند. سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی و برگزاری محاکمه‌ای عادلانه برای وی شده است.

در جریان یورش نیروهای نظامی نیجریه به اعضای جنبش اسلامی این کشور، علاوه بر بازداشت شیخ زکزاکی و همسر ایشان، 347 نفر از اعضای جنبش نیز به شهادت رسیدند. با گذشت 397 روز از بازداشت شیخ زکزاکی، هنوز جلسه قانونی دادگاه برای رسیدگی به اتهام نسبت داده شده به وی برگزار نشده است.

برخی منابع از انتشار یک پیام از سوی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه خبر دادند. گفته می‌شود شیخ زکزاکی از داخل زندان پیامی را با این مضمون ارسال کرده است: "اگر ما را آزاد کردند، خیر است و اگر هم آزاد نکردند، خیر است. هیچ نگرانی نداریم، زیرا خداوند خیر را در هر شرایطی به ما هدیه می‌کند."

باوجود اینکه امروز پایان مهلت تعیین شده دادگاه عالی نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی است؛ تاکنون هیچ نشانه‌ای از تغییر رفتار نیروهای امنیتی برای آزادی شیخ و همسرشان دیده نشده است.

دادگاه عالی نیجریه حدود 45 روز پیش حکمی مبنی بر لزوم آزادی شیخ زکزاکی ظرف 45 روز از صدور حکم صادر کرده بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.