سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ورود سامانه بارشی جدید به استان اصفهان از امروز

نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از استان اصفهان طی امروز و فرداست که بر این اساس بارش برف برای غرب و جنوب غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان در خصوص وضعیت آب‌وهوای استان اصفهان در هفته جاری اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار از فراز استان طی امروز و اوایل وقت فرداست که بر این اساس افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، بارش برف برای غرب و جنوب غرب و بارش خفیف برای مناطق شمالی پیش‌بینی می‌شود.

میترا سیدان با بیان اینکه احتمال بارش برف برای ارتفاعات شمال شرق استان اصفهان هم وجود دارد، افزود: هم‌چنین ارتفاعات جنوب شرقی استان اصفهان مانند نائین و گردنه ملااحمد شاهد بارش برف سبک خواهند بود که در شهرستان اصفهان بارش‌ها به صورت خفیف و پراکنده خواهند بود.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اوایل روز دوشنبه تا اواسط این روز، موج ناپایدار از بخش‌های شرقی استان اصفهان خارج خواهد شد که در اواسط وقت فردا بارندگی‌هایی به صورت پراکنده و خفیف در نقاط شرقی استان اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: از اواسط روز دوشنبه به بعد، جو پایدار و آرامی در استان اصفهان حاکم خواهد شد که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو نسبتاً آرامی خواهیم داشت که آسمان این استان به صورت صاف تا قسمتی نیمه‌ابری در خواهد آمد.

سیدان در رابطه با افزایش آلاینده‌ها در شهر اصفهان ادامه داد: فردا هوای شهرستان اصفهان سالم خواهد بود چرا که امروز موج ناپایداری را در استان شاهد هستیم؛ اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل اینکه هوا موج پایداری را به خود می‌گیرد، آلاینده‌ها تا حد غبار صبحگاهی افزایش خواهند داشت.

وی با بیان اینکه با پایداری هوا، شرایط برای گروه‌های احساس به حد ناسالم خواهد رسید اما مشکل‌ساز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: پایداری‌ آب و هوایی در اصفهان شدید نیستند و نیاز به صادر شدن اطلاعیه نیست.

کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان در روز چهارشنبه هفته جاری شاهد ورود سامانه بارشی جدید و ضعیفی خواهد بود که بارندگی‌های بسیار خفیف را همراه خود خواهد داشت اما این موج ناپایدار می‌تواند هوای اصفهان را تا حدودی پاک و تمیز کند.

وی در ادامه اظهار کرد: شب گذشته دمای اصفهان به 6 درجه زیر صفر رسید اما هوای امشب اصفهان 3 درجه افزایش خواهد یافت؛ دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دما بیش از این افزایش خواهد داشت اما در ساعات شب تغییر دمای محسوسی نخواهیم داشت.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.