سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود نیروی انسانی توانمند، نقطه قوت دانشگاه علوم‌پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی توانمند، علاقمند و متعهد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی در بازدید تیم پایش از برنامه‌های آموزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با شروع کار دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه سلامت مردم جامعه افتاد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها حوزه آموزش و پژوهش است و این ویژگی، دانشگاه را از بهداری در قدیم متمایز می‌کند و نیاز داریم در حوزه آموزش و پژوهش بیشترین سرمایه‌گذاری را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ما در حوزه آموزش و پژوهش باید ارتقا یابیم، اضافه کرد: امروزه یکی از مسائلی که اعضای هیئت علمی دانشگاه و کسانی که در حوزه علم فعالیت می‌کنند با آن سر و کار دارند، بحث آموزش و پژوهش است.

رئیسی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه کار و عملیات هر واحدی باید انجام گیرد، بحث ارزیابی است و ما اگر بخواهیم سیستم‌های مدیریتی را با هم مقایسه کنیم و برای هر کدام شاخص تهیه کنیم که کدام یک بر دیگری برتری دارد باید آنها را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ارزیابی ما باید با خودمان صادق باشیم و نقاط ضعفمان که پیدا کنیم و بدانیم که این ضعف ها قابل بهبود است؛ بهترین سیستم‌های ارزیابی که در دنیا شناخته شده است سیستم خود ارزیابی است زیرا ما نقاط ضعف و قوت خود را بهتر از دیگران می‌دانیم و می‌توانیم نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم، خود ارزیابی درونی بسیار دقیق است.

رئیسی بیان کرد: سرمایه دانشگاه نیروی انسانی کارآمد و توانمند آنها است و نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی توانمند، علاقمند و متعهد است؛ بیش از ۹۰ درصد از اعضای هیئت علمی ما تمام وقت هستند و این نکته حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ما باید هدفمان نیروی انسانی توانمند باشد، خاطرنشان کرد: نتایج محصولات مراکز تحقیقاتی ما هم در عرصه ملی و هم بین المللی قابل توجه است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان و خدمات ارائه شده آن تقریبا مانند سراسر کشور به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک خانه بهداشت است. ۹ بیمارستان درسطح استان داریم که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است و تعداد تخت های فعال ما نسبت به جمعیت ۰.۸ بود که بعد از طرح تحول به نسبت یک و شش دهم رسیده است.

رئیسی گفت: تعداد تخت‌های ویژه قبل از طرح تحول ۸۷ تخت بوده که بعد از آن به ۱۹۶ تخت ویژه رسیده است که اتفاق مبارکی است. در استان روزانه ۲ تا ۳ عمل قلب باز انجام می‌گیرد که کم نظیر است.

وی با بیان اینکه حتی در کوچک‌ترین شهرها و روستاهای خود داروخانه وابسته به بخش خصوصی داریم، تصریح کرد: وضعیت اورژانس جاده‌ای در کشور ۵۰ کیلومتر است ولی در استان بوشهر ۲۷ کیلومتر است که پوشش کاملی می‌دهد.

غیاث وندیان سرپرست تیم ارزیاب نیز بیان داشت: هدف از ارزیابی اصلاح و ایجاد یک فرهنگ است اما همان گونه که رئیس دانشگاه نیز گفت، اگر خودارزیابی داشته باشیم این حرکت ماندگارتر است و خوشبختانه ما این اهتمام را در دانشگاه بوشهر دیدیم.

اعضای تیم پایش از ۸ حوزه دانشگاه بازدید و استانداردهای الزامی و ترجیحی عملکرد دانشگاه را بررسی می‌کنند و نتایج ارزیابی را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.