سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالحکیم مجاهد از عضویت در شورای عالی صلح افغانستان برکنار شد

عبدالحکیم مجاهد از عضویت در شورای عالی صلح افغانستان به دنبال واکنش‌های سران جهادی و حزب جمعیت اسلامی و برخی مقامات حکومت، از عضویت در شورای عالی صلح برکنار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگو و رئیس دفتر عبدالله‌عبدالله از برکناری عبدالحکیم مجاهد عضو شورای عالی صلح از سمتش به دلیل اظهارات غیرمسئولانه خبردادند.

عبدالحکیم مجاهد، چندی قبل در سخنانی غیرمنطقی و جنجالی، طالبان را فرشته های اسمانی خوانده بود و به شهید استاد برهان الدین ربانی، دکتر نجیب الله و نیز احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، اهانت کرده بود.

وی دکتر نجیب الله احمدزی رئیس جمهور پیشین کشور را خائن و جانی، احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور را بغاوتگر و حکومت استاد ربانی را عامل ناهنجاری ها و نظام کنونی را افراطی و غیر قابل پذیرش گفته بود.

پس از این اظهارات، در اولین و قاطعانه ترین واکنش و نیز پیگیری های ممتد استادعطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی و سپس واکنش های برخی دیگر از سران جهادی و حزب جمعیت اسلامی، ارگ ریاست جمهوری گفته های آقای مجاهد را غیرمسئولانه دانسته و نکوهش نمود و بعد از آن، مقامات حکومت وحدت ملی در تصمیم مشترک، عبدالحکیم مجاهد را از عضویت در شورای عالی صلح برکنار نمودند.

عبدالحکیم مجاهد سابقاً طالب بوده و بحیث نماینده طالبان در نیویورک امریکا فعالیت داشته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.