سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

عرضه 20هزار تن گندم خراسان رضوی در بورس کالای ایران

به دنبال خودکفائی در تولید گندم و رفع نیاز استان خراسان رضوی 20 هزار تن گندم در بورس کالای ایران عرضه شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 با بیان اینکه در سالجاری بالغ بر 607 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شده است گفت : به دنبال این خودکفائی و با توجه به صدور مجوز عرضه گندم در بورس و صادرات آن تا کنون بالغ بر 20هزار تن از دسترنج گندمکاران خراسان رضوی در بورس کالای ایران عرضه شده است .

نوری با تاکید بر اینکه اولویت در صادرات ، بهره گیری از توان تولیدی داخل و صادرات فرآورده های گندم از جمله آرد و دیگر محصولات آن است افزود : تا کنون افزون بر 100 هزار تن از مجموع گندم های عرضه شده در بورس توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شده است .

وی با اشاره به موقعیت استان خراسان رضوی و همجواری با کشورهای ترکمنستان و افغانستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه و افزایش روند صادرات گندم و فرآورده های آرد از استان شاهد تحولی مطلوب در صنعت آرد و نان استان باشیم.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 برخورداری استان خراسان رضوی از 28 کارخانه آرد با تکنولوژی نوین آردسازی و توان تولید مطمئن را از مهمترین ذخائر اقتصادی استان برشمرد و افزود: صاحبان این صنایع میتوانند از این موقعیت به خوبی بهره برده و صنعت و توان تولیدی خویش را به رخ منطقه بکشند.

نوری افزود: در حال حاضر گندم استان خراسان رضوی با قیمت پایه 7100 ریال در بورس عرضه شده است .

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.