سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه همکاری دانشگاه های مازندران و هامبورگ آلمان

دانشگاه های مازندران و هامبورگ آلمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر محمود عزیزی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مازندران گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک دانشگاه مازندران و دانشگاه هامبورگ دبر فراهم کردن مقدمات لازم برای انجام طرح هایی از جمله انتقال تکنولوژی و تجهیزات آزمایشگاهی و شناور تخقیقاتی آلمان در دریای خزر تاکید شد.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه میان دکتر میر نیا رییس دانشگاه مازندران و توماس پلمن رییس دانشکده اقیانوس شناسی و هواشناسی دانشگاه هامبورگ آلمان بعنوان یکی از دانشگاههای مطرح دنیا به امضارسید، افزود: مفاد این تفاهم نامه تا سال 2018 به شکل کامل اجرا خواهد شد.

عزیزی، ایجاد فرصت های مطالعاتی ،برگزاری کارگاههای آموزشی و تبادل استاد و دانشجو را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ی علمی آموزشی برشمرد.

همچنین با حضور 6 تن ار استادان بنام علوم دریایی و اقیانوس شناسی دانشگاه هامبورگ آلمان کارگاه ارزیابی جامع آب های ایران (خلیج فارس و دریای خزر) در قرن 21 از دیدگاه ژئو فیزیک اقیانوس شناسی ، محیط زیست و تغییرات اقلیمی در دانشگاه مازندران نیز برگزار شد.

دانشگاه هامبورگ در رتبه بندی های علمی دانشگاهی جزء 12 دانشگاه شناخته شده جهان و دانشگاه مازندران نیز بزرگترین مرکز آموزش عالی شمال کشور است که 14 هزار و 500 دانشجو در آن تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.