سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سالگرد اجرای برجام؛

حسن‌بیگی: دولت در زمینه تحقیقات هسته‌ای ضعیف عمل کرده است/ تأخیر دولت در اقدام نسبت به پیشران هسته‌ای

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است؛ دولت نتوانسته تاکنون استفاده حداکثری از نکات مثبت برجام داشته باشد.

"ابوالفضل حسن‌بیگی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرارسیدن 27 دی ماه سالگرد اجرایی شدن برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ اقتدار ملی و حضور در خاورمیانه می‌توان به عنوان یک بازیگر اصلی در عرصه بین‌الملل دانست و همین امر، آمریکایی‌ها را وادار به مذاکره با ما کرد.

وی ادامه داد: البته آمریکایی‌ها سال‌ها مذاکره را به تأخیر انداختند اما بعد از شکست و عدم توانایی آن‌ها در موضوع سوریه و عراق، متوجه شدند که باید با ایران به عنوان محور منطقه مذاکره داشته باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس، با اشاره به اینکه برجام نکات مثبت و منفی توأمان دارد، اظهار داشت: اگر در بحث نکات مثبت برجام، دولت کمی دقیق‌تر عمل می‌کرد، تحقیقاً می‌توانستیم اسبی زین کرده را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهیم زیرا آمریکایی‌ها امروز در سطح بین‌المللی و منطقه، شرایط مناسبی ندارد. 

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اگر در برجام، ما با اقتدار و محکم‌تر عمل کنیم، می‌توانیم از منافع آن به نحو احسن استفاده کنیم، افزود: دولت در برخی مباحث اجرای برجام، ضعیف عمل می‌کند. ما از اختیارات خوبی برخوردار هستیم. 

وی افزود: به عنوان مثال در بحث تحقیقات، ما می‌توانستیم امروز به سانتریفیوژهای نسل 9، 10 و 11 برسیم که متأسفانه با عملکرد ضعیف سازمان انرژی اتمی، این امر میسر نشده است.

حسن‌بیگی در ادامه تصریح کرد: ما همواره به سازمان انرژی اتمی انتقاد داشته‌ایم که از نقاط مثبت برجام، تاکنون حداقل استفاده را کرده‌ است زیرا می‌توانست با استفاده حداکثری از امکانات برجام، با کشورهای دنیا تعامل داشته و از جایگاه تحقیقاتی روسیه و چین استفاده کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس، با اشاره به موضوع پیشران هسته‌ای گفت: سال‌های آینده، سوخت همه ناوهای دریایی اعم از باری، نظامی و تجاری باید به لحاظ کاهش آلودگی هوا هسته‌ای شود که ما در این زمینه هم تأخیر داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: بر اساس برجام، ما منعی برای پیشران هسته‌ای نداشته‌ایم و در این زمینه هم مقداری دیر اقدام کردیم و اکنون نیز بهتر است جمهوری اسلامی ایران، توسعه تحقیقاتی را با قدرت و به نحو احسن پیش ببرد.   

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.