سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین: سخنان نامزدهای پیشنهادی ترامپ نشانه انعطاف در موضع دولت آینده آمریکاست

شبکه المیادین در گزارشی به بررسی میزان انعطاف‌پذیری نامزدهای پیشنهادی ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین گزارش داد: سخنان نامزدهای پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در جلسات استماع کنگره نشانه انعطاف در موضع دولت او در مقایسه با سخنانی است که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیان می کرد. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره آشکار شدن تدریجی سیاست های دولت دونالد ترامپ در جلسات استماع کنگره گفت: دولت دونالد ترامپ وارد مرحله «بازی علنی» شد و باید به هر پرونده پاسخ روشنی بدهد که در آن هیچ ابهام یا مبالغه های تبلیغات انتخاباتی وجود نداشته باشد. در آزمون در برابر کنگره، جایی برای پاسخ های مبهم و نصف نیمه وجود ندارد. در اینجا آمریکا خودش را می شناسد و شرایط خودش را هم برای سال های آینده در دوره ریاست جمهوری چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور، به جهانیان معرفی می کند. مسافت زیادی بین تبلیغات انتخاباتی ترامپ با سخنان نامزدان پیشنهادی او برای مناصب مختلف وجود دارد. 

در ادامه این گزارش آمده است: در ابتدا همه نگران دوره جدید ریاست جمهوری در آمریکا بودند، اما به نظر می رسد کنار رفتن پرده ها از جلسات کنگره آغاز شده است. نمی توان تغییر، تحول و یا حتی تناقض در سخنان مقامات بلندپایه در تیم کاری دونالد ترامپ را با سخنان او در زمان تبلیغات انتخاباتی پنهان کرد. شاید مهمترین مسئله مربوط به اسرائیل باشد. جیمز ماتیس به عنوان یک فرمانده نظامی همواره موضع منفی در برابر شهرک سازی اسرائیل اتخاذ می کرد و آن را مانع اساسی در برابر تحقق صلح می دانست و اکنون ماتیس به عنوان نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت دفاع بر خلاف سخنان او موضع گیری و تاکید کرد به سیاست رسمی آمریکا که تل آویو و نه قدس را پایتخت اسرائیل می داند، پایبند خواهد بود، مگر آنکه مقامات جدید این سیاست را تغییر دهند.

 ماتیس از پاسخ دادن به سوالی درباره وعده دونالد ترامپ برای انتقال سفارت اسرائیل از تل آویو به قدس خودداری کرد و پاسخ گفتن به این مسئله را برعهده نامزد وزارت امور خارجه دانست و بر حمایت از راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: یکی از جملات مشهور جیمز ماتیس آن است که گفته بود «تیراندازی به طرف مردم لذت بخش است». اما به نظر می رسد او در سمت جدید مجبور خواهد شد این جمله را از ادبیات خودش حذف کند. 

رکس تیلرسون نامزد وزارت امور خارجه آمریکا هم تاکید کرد نباید توافقنامه هسته ای ایران را پاره کرد. احتیاط در برابر ایران و روسیه دیدگاه اساسی ماتیس و تیلرسون است، اما روزنه ای را برای همکاری با این دو کشور در صورت امکان، باز می گذارند. این مسئله نشان می دهد در نهایت این نهادهای آمریکا هستند که تصمیم می گیرند و خواست نامزدان را مهار می کنند.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.