به گزارش گروه استان های باشگاه
خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان محبی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی فراتر از ادوار گذشته، معلم را به عنوان یک مربی که دارای نقش مرجعیت علمی است معرفی می کند و دولت تدبیر و امید هم سعی داشته برنامه ها و سیاست ها ی خود را بر این اصل دنبال کند، که یکی از این اقدامات احیای راهبران آموزشی و تربیتی کلاس های چندپایه درسال 95 است.
محبی این امر را سر منشاء خیری برای کمک به آموزش دانست و گفت: مهمترین مأموریت راهبران آموزشی بهبود مدیریت حرفه ای مدارس، ارتقاء مهارت های حرفه ای معلمان، توانمندسازی منابع انسانی و افزایش کیفی امور آموزشی و پرورشی می باشد.
وی بیان داشت: قرار است راهبران آموزشی، معلمان و دانش آموزان را راهبری و هدایت کنند.
راهبران آموزشی باید دانایی، تخصص و مهارت و نیز جذبه ی (کاریزمای شخصی) لازم را برای این حرفه داشته باشند و می بایستی به سه مهارت فنی، انسانی و ادراکی مجهز شوند تا بتوانند مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت لازم را در بین معلمان کسب نمایند.
در ادامه زهره بالاگبری معاون آموزش ابتدایی ضمن تقدیر از حضور راهبران از نقاط دور و نزدیک نقش راهبران را در شکل گیری تعلیم و تربیت بسیار مؤثر دانسته و گفت: این عزیزان باید تلاش نمایند به عنوان مشاوران تخصصی آموزشی و مشاوران تربیتی حامی تعالی معلمان گمنام چند پایه و دانش آموزان محروم مناطق دور افتاده باشند.
معاون آموزش ابتدایی افزود: می بایست یکی از وظایف راهبران را هدایت معلمان و کمک به آنان در مواجهه با دانش آموزان دارای مشکل دانست تا در زمینه های آموزشی و تربیتی در بخشی از کار به معلمان کمک نمایند تا با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
وی همچنین تأکید کرد: راهبران آموزشی و تربیتی باید نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهند و در بازدید ها طرح درس ها، نحوه تدریس معلمان و برنامه هفتگی مدارس چند پایه را مورد ارزیابی و نظارت قرار دهند تا کیفیت تحصیلی مدارس چند پایه ارتقا پیدا کند.
گفتنی است دوره آموزشی 2 روزه «نظارت و راهنمایی» برای راهبران آموزشی و تربیتی با حضور مدیرکل، معاون آموزش ابتدایی، ربیس و کارشناس مسوول اداره آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و کلیه راهبران آموزشی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
انتهای پیام/ح