سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

صادرات 21 میلیون دلاری استان تا پایان برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم صادرات استان به بیش از 21 میلیون دلار برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده با اشاره به نقش صادرات در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات 5 میلیون دلاری برای سال جاری پیش‌بینی شده بود که تاکنون بیش از 3 میلیون دلار آن محقق شده و تا پایان سال 95 کل صادرات پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان 9 ماهه نخست سال جاری 714 تن کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده، گفت: پودر و عصاره شیرین بیان، عصاره گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی کالاهای صادراتی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد محصولات هدف‌گذاری شده بخش صنعت به خارج از کشور صادر شده افزود: تاکنون صادرات در بخش کشاورزی و صنایع دستی از گمرک استان محقق نشده است.

این مسؤول از صادرات بیش از 21 میلیون دلاری محصولات استان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در سند راهبردی توسعه صادرات در بخش صنعت 17 میلیون دلار، بخش کشاورزی 3.19 میلیون و در بخش صنایع دستی یک میلیون دلار پیش‌بینی صادرات در پایان برنامه ششم توسعه در سال 99 است.

انتهای پیام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.