سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان

کارگران، مهم ترین رکن حرفه اقتصاد و ثروت عظیم هر جامعه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به اصل سه جانبه گرایی، کارگران مهم ترین بخش حرفه اقتصاد و ثروت عظیم هر جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مهرداد جهاندیده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در نشست اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و نمایندگی شوراهای اسلامی کار با بیان این مطلب افزود: وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ صیانت از قانون کار و ایجاد موازنه، تعادل و تعامل بین کارگران و کارفرمایان و تسهیل شرایط در جهت رسیدن به اهداف کلان جامعه است.

وی تاکید کرد: شرکای اجتماعی اعم از تشکلات کارگری و کارفرمایی باید با دید تعامل و با هدف بنیادین پیشرفت نهضت ها و تشکل های کارگری در راه تضمین توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی کلیه کارگران گام بردارند.

در ادامه اباذری مدیر درمان تامین اجتماعی استان هم در این جلسه گفت: هدف اصلی همه مسئولان حل مشکلات و چالشهای همه اقشار جامعه خصوصا کارگران است که یکی از بازوان اصلی چرخه تلاش و استقلال به شمار می روند.

همچنین صادقیان معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان هم نهایت تلاش کلیه واحد های سازمان تامین اجتماعی را حفظ امنیت خاطر ،بیمه و تامین رفاه حال کارگران بیان کرد و گفت: با وجود این تلاش ها، به دلیل برخی مشکلات و مسائل فرهنگی، بیمه گریزی نه تنها از سوی کارفرمایان بلکه از سوی کارگران نیز مشاهده می شود.

در پایان نیز قادر داد آزادی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان هم مشکلات عمده کارگران استان در حوزه کار را بیکاری، حقوق معوقه در برخی واحد ها، عدم پرداخت سبد هزینه خانوار و در حوزه درمان و تامین اجتماعی  نیاز به دوشیفته کردن برخی درمانگاه ها و عدم وجود تجهیزات کافی و پزشک در برخی شهرستان ها عنوان و خواستار رفع آنان شد.


انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.