سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مولاوردی در نخستین جشنواره ملی زن، خانواده و رسانه:

سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است، سهمی که در گذشته نیز با ورود زنان به مطبوعات و تأسیس نشریات اختصاصی شکل گرفت و اکنون نیز با نقش آفرینی موثر زنان می‌تواند به سرانجام‌های مطلوب دست یابد.


به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نخستین جشنواره زن خانواده و رسانه که صبح امروز شنبه( 25 دی ماه) در محل کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به محتوای جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: امیدورایم برگزاری این جشنواره ادای دینی برای طرح مباحث کلیدی جامعه باشد، چرا که امروز زنان اندیشمند و توانمند همواره تلاش دارند در بسترهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مشارکت کنند.

وی افزود: همواره طرح مطالبات زنان در نظام اسلامی هیچگاه از سطح مطالبات خانواده جدا نبوده است و بسیاری از درخواست‌های معطوف به ارتقای موقعیت زنان در جامعه با واسطه و بی‌واسطه همواره در راستای ارتقای جایگاه خانواده بوده است.

مولاوردی با تأکید بر اینکه زنان پا به پای مردان خانواده در دهه‌ اول انقلاب در عرصه‌های دفاع و مقاومت حضور داشتند گفت: این افراد در دهه دوم انقلاب در تحقق آرمان توسعه و سازندگی صبورانه همراهی کردند و در دهه سوم انقلاب آگاهانه آموزش عالی را در نور دیدند و در دهه چهارم انقلاب حضور مؤثری در فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها مهمترین فرصت برای مطالبه گری حقوقی، اجتماعی زنان و خانواده بوده‌اند و به عنوان تریبون‌هایی مطمئن و موجه بر طرح مطالبات آنان ایفای نقش کردند.

معاون امور زنان رئیس جمهور تأکید کرد: سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است، سهمی که در گذشته نیز با ورود زنان به مطبوعات و تأسیس نشریات اختصاصی شکل گرفت و اکنون نیز با نقش آفرینی موثر زنان می‌تواند به سرانجام‌های نیک و مطلوب دست یابد.

مولاوردی با بیان اینکه زنان اهل رسانه امروز متعهد به خلق ایده‌ها و طرح اندیشه‌ها هستند گفت: افزایش حضور زنان در رسانه‌ها همچنین افزایش مدیریت آنان در این بخش فرصت‌های ممتاز و متمایزی است که می‌تواند نسل‌های جدید را با ارزش‌های خانواده و جامعه همراه سازد.

وی اضافه کرد: برگزاری نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه با تمرکز بر واکاوی ارتباطات متقابل میان این سه مفهوم اصیل و اساسی با تأکید بر رویکرد تحلیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: از حمایت و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم بازنمایی زنان در رسانه‌ها همواره در جامعه امروز پایدار بماند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.