سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

شناسایی 600 کودک کار در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی 600 کودک کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حیدری گفت: تکلیف کودکان خیابانی روشن است و شب‌ها هم در خیابان هستند که در این راستا مرکزی برای ساماندهی آنان به صورت شبانه‌روزی داریم و کودکانی که از طریق نیروی انتظامی به ما معرفی می‌شوند و جایی برای خواب ندارند، در آن مرکز نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی کودکان خیابانی است افزود: در مدت 20 روز باید تکلیف این کودکان روشن شود و اگر امکان برگشت به خانواده و بستگان را نداشته باشند در همین مکان نگهداری می‌شوند.

حیدری درباره کودکان کار نیز گفت: در سازمان بهزیستی استان تاکنون کاری در این زمینه انجام نشده بود که به تازگی مجوز یک مرکز حمایتی– آموزشی برای کودکان کار اخذ شد و به شناسایی این کودکان در سراسر استان اقدام کردیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: کودک کار تکلیفش روشن است؛ یعنی بچه‌ای که خانواده دارد ولی در خیابان کار می‌کند و شب به خانه برمی‌گردد و تاکنون 600 کودک کار در سطح استان شناسایی شده که عدد زیادی است.

وی گفت: در حال انجام کارهای سخت‌افزاری برای افتتاح این موسسه حمایتی– آموزشی هستیم و در این مؤسسه یک سری حمایت‌های مالی برای توانمندسازی کودکان و خانواده‌ها انجام می‌دهیم که دیگر بچه‌ها در خیابان کار نکنند.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.