سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

جاجیم خلخال نشان جغرافیایی جهانی می گیرد

جاجیم دستبافت بسیار نفیس صنعتگران صنایع دستی خلخال امسال نشان جغرافیایی ملی را کسب کرد و اقدام لازم برای دریافت نشان جغرافیای جهانی از سازمان جهانی مالکیت فکری فایتو انجام شده و بزودی این نشان از آن جاجیم خلخال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسوول امور دهیاری های فرمانداری خلخال و مسوول امور هماهنگی نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان شهرستان خلخال گفت: در این نمایشگاه که از 15 دی به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار شد صنایع دستی و توانمندی های عشایر و روستاییان خلخال در چند غرفه و در سالن های 10 و 11 این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شد.

مهدی اتابکی با بیان اینکه در دومین نمایشگاه توانمندی های عشایر و روستاییان کشور تولیدات و صنایع دستی تمام استان های کشور به معرض نمایش گذشته شد اظهار کرد: در غرفه شهرستان خلخال عسل، زعفران، گردو، جاجیم، گلیم و جوراب پشمی و نخی و انواع بافتنی ها و صنایع دستی و نیز داروهای گیاهی تهیه شده در شهرستان خلخال در معرض دید و نمایش گذاشته شد.

وی گفت: علاوه بر بازدید خلخالی های مقیم تهران و کرج و جمع زیادی از هموطنان، نمایندگان استان ها و شهرستان ها و نیز رضوی معاون توسعه مناطق محروم رییس جمهوری از این نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با تولیدات عشایر و روستاییان خلخال آشنا شدند.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کند.

بیش از 90 هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، جاجیم، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال و گلیم عنبران از جمله صنایع دستی استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.