سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با جشنواره رویش، همایش «خدمات متقابل دین و سینما» برگزار می‌شود

دبیر جشنواره «رویش» گفت: تصمیم داریم همایشی تحت عنوان «خدمات متقابل دین و سینما» برگزار كنیم كه در این همایش جمعی از علما، اندیشمندان حوزه علمیه قم، سینماگران برجسته و اساتید دانشگاه‌ها شركت می‌كنند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری به نقل از سوره سینما، سیدجواد رفائی دبیر دهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» به ارائه آخرین اخبار از این جشنواره پرداخت و گفت: هیئت انتخاب كارش به پایان رسیده. هشتاد و هشت فیلم به بخش مسابقه و رقابت نهایی این جشنواره راه پیدا كرده است كه از بین آن ها به برگزیده ها در اختتامیه جایزه اهدا می شود.  
 
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر برنامه های مربوط به استقبال از میهمانان جشنواره «رویش» تنظیم می‌شود گفت: داوران بخش های مختلف اعم از داستانی، مستند و انیمیشن این رویداد هم مشخص شدند.
 
رفائی افزود: یكی از مهم ترین برنامه های جشنواره امسال این است كه تصمیم داریم همایشی تحت عنوان «خدمات متقابل دین به سینما» برگزار كنیم كه در این همایش جمعی از علما، اندیشمندان حوزه علمیه قم، سینماگران برجسته و اساتید دانشگاه ها شركت می كنند. ان‌شاءالله صبح روز اختتامیه این همایش در مشهد برگزار می شود.
 
وی در ادامه با بیان اینكه هر دوره جشنواره «رویش» نسبت به سال گذشته آن قطعا بهتر و باكیفیت‌تر برگزار می شود، گفت: آنچه كه اهمیت دارد اینكه هدف از برگزاری این رویداد توجه عمیق به دین است نه توجه به ظاهر دین.   
 
مدیركل حوزه هنری استان خراسان رضوی به صحبت هایش افزود: ممكن است برخی از فیلم ها مظاهر دین را داشته باشند؛ مثلا در ظاهر به نماز بپردازند، حجاب و عفاف در آن بیان شود اما توجه عمیق به دین ندارند. در فیلم های دینی باید تفكر را در مخاطب برانگیزانیم. وقتی من مخاطب به پای فیلم دینی می نشینم باید به فكر فرو روم و به نتیجه گیری برسم. همان‌طور كه می دانیم تفكر در دین اسلام ارزشمند است. چنانچه گفته می شود یك ساعت تفكر از هفتاد ساعت عبادت بالاتر است والا عبادت را بیشتر مردم ما انجام می دهند.
 
رفائی افزود: این جشنواره اهمیت خود را آنجایی از دست می‌دهد كه فقط بخواهد به ظواهر دین بپردازد. جشنواره ای دارای اهمیت است كه عمق دین را برای مخاطب باز كند مباحثی را برای مردم مطرح كند كه آن ها قادر به دیدن آن نیستند. اصلا فرق هنرمند با مردم عادی در این است كه خیلی نكات به ظاهر ساده توسط هنرمندان موشكافی می شود. هنرمندان ما نكاتی را مطرح می كنند كه مردم عادی نمی‌توانند آن را ببیند و نكاتی را كه موشكافی می كنند به مردم نشان می دهند. هدف از برگزاری این جشنواره همین است كه ما از هنرمندان خود استفاده كنیم و بدانیم كه چگونه می توانیم ویژگی های عمیق دین را تبدیل به فیلم كنیم تا مردم آن را درك كنند و بفهمند.
 
وی گفت: در جشنواره دینی «رویش» هدف این است كه سینما به كمك دین برود تا مسائلی كه دین نیازمند است به مردم از طریق سینما رسانده شود و این یكی از كاركردهای جشنواره یعنی خاصیت رسانه‌ای آن است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.