سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

لزوم ورود دانشگاه‌ها به آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بر لزوم ورود دانشگاه‌ها به آموزش‌های مهارتی در راستای توانمندسازی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود ناصری‌امید گفت: جوانان باید به آینده نگاه داشته باشند و برای یافتن شغل مناسب به دنبال بالا بردن توانایی‌های مهارتی خود باشند و در کنار مباحث تئوری دانشگاهی، آموزش‌های مهارتی را هم فرا بگیرند.


ناصری‌امید از خانواده ها و جوانان خواست تا در انتخاب رشته‌های دانشگاهی هم دقت داشته باشند و انتخابی نکنند که بعد از گذشت سال‎ها از این انتخاب خود پشیمان بشوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم ورود دانشگاه‌ها به مباحث مهارتی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید یک تغییر کلی در فرآیند ارائه آموزش های خود داشته باشند، زیرا فارغ التحصیلان دانشگاهی زمانی خواهند توانست در جامعه موفق باشند و برای خود شغلی دست و پا کنند که آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گرفته باشند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای حضور در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای بالابردن توانایی‌های مهارتی دانشجویان استفاده کنند.

وی سپس با تاکید بر جایگاه آموزش‌های غیررسمی و نقش مهم آنها در جوامع پیشرفته، به‌ویژه در ایجاد اشتغال پایدار گفت: بیشتر مشاغل پایدار در کشورهای توسعه یافته نشات گرفته از توانایی‌های مهارتی افراد هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه ادامه داد: آموزش‌های مهارتی با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را در جامعه دارند.

انتهای پیام/ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.