سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمايندگان؛

دیوان محاسبات بر درآمد و هزینه‌های شهرداری‌ها، مناطق آزاد و ویژه نظارت می‌کند

نمايندگان دیوان محاسبات را موظف كردند تا بر درآمد و هزینه‌های شهرداری‌ها، مناطق آزاد و ویژه و تأمین اجتماعی نظارت کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم در نوبت شبانگاهی امروز (دوشنبه 20 دی ماه) با ماده 142 با 179 رای موافق، 20 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 215 رای ماخوذه موافقت کردند.


براين اساس ماده 142 تصريح مي كند:

به منظور اجرايي نمودن جداول كمي و احكام اين قانون و نظارت بر اجراي برنامه:

1- دولت مكلف است گزارش هاي نظارتي سالانه برنامه شامل چگونگي تحقق اهداف كمي مندرج در جداول اصلاح شده، احكام برنامه هاي بخشي و فرابخشي را به همراه لوايح بودجه سنواتي به مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.

تبصره- سازمان مكلف است امكان دسترسي به شاخص هاي كليدي توسعه عملكرد برنامه هاي پنجساله و بودجه‌هاي سالانه را با تعريف شاخص‌هاي متناسب و محاسبه منظم آنها، حداكثر تا سال دوم برنامه براي كميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي فراهم نمايد.

2- به منظور احيا و تحكيم نظام نظارت در برنامه اقدامات زیر به عمل مي‌آيد:

الف: سازمان موظف است با تعريف نظام جامع نظارت عملياتي، گزارش‌هاي سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه را براساس وظايف مندرج در قانون برنامه و بودجه، درباره بودجه‌هاي سنواتي و برنامه ششم به مجلس شوراي اسلامي تقديم كند.

ب: ديوان محاسبات كشور موظف است به منظور نظارت بر عملكرد برنامه هاي توسعه و بودجه‌هاي سنواتي ( نظارت بر اثر بخشي برنامه هاي اجرايي و فعاليتهاي دستگاههاي اجرايي) اقدامات لازم را انجام دهد به‌گونه‌اي كه  از سال دوم اجراي قانون برنامه گزارش‌هاي نظارتي خود را همراه گزارش تفريغ بودجه به مجلس شوراي اسلامي تقديم نمايد.

نمايندگان مجلس در اين مصوبه تبصره ماده (2) قانون ديوان محاسبات كشور را اصلاح و و مقرر کردند که دیوان محاسبات نسبت به حسابرسی یا رسیدگی تمامی حساب‌های درآمد و هزینه و سایر دریافت‌ها و پرداخت‌ها و نیز صورت‌های مالی دستگاه‌ها از نظر مطابقت با قوانین و مقررات مالی و سایر قوانین مربوط و ضوابط لازم‌الاجرا از جمله تمامی فعالیت‌ها و درآمد- هزینه و منابع، مصارف شهرداری‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و هلال‌احمر و واحدهای وابسته به آنها و مناطق آزاد و ویژه و موارد کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.