سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدون سلامتی بدن فراگیری علوم دیگر غیر ممکن است

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اوصاف برجسته آیت‌الله فیروزآبادی علم طبابت را در دین اسلام از واجبات کفایی خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش تجلیل از آیت الله فیروز آبادی، هم اکنون در مسجدی به نام ایشان در شهر ری و با همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، مجمع خیرین سلامت و روحانیون معظم در حال برگزاری است. 

در این همایش مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پی پیامی عنوان کرد: همانطور که همه بزرگان می دانند دین مقدس اسلام نسبت به امر درمان و سلامت جامعه تاکید بسیاری دارد. فراگیری علم طبابت و پزشکی از واجبات کفایی است و رشد و ترقی آن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه از گدشته تاکنون، مسلمانان همیشه در طبابت از دانش بشری پیشقدم و ممتاز بوده اند، افزود: بسیاری از عالمان دین نسبت به تحصیل علم طب اهمیت داده و بر دو علم طب و دین تاکید ورزیدند.

این مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) می فرمایند العلم علمان علم الابدان و علم الادیان، ادامه داد: بدون صحت و سلامتی بدن، دسترسی به علوم دیگر برای انسانها غیرممکن است و جامعه ای به کمال و رشد واقعی می رسد که در آن به سلامت و تندرستی مردم اهمیت دهند و آیات و روایات و احادیث در این زمینه زیاد است.

وی تصریح کرد: کتاب هایی که درباره طب اسلام و طب الائمه علیهم السلام نوشته شده بسیار است و همه از توجه به علم طب و خدمت به سلامت مردم از ضروریات زندگی یک انسان با ایمان حکایت دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.