سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

معاون پارلمانی رئیس جمهور سفر خود به نیکاراگوئه را لغو کرد



معاون امور مجلس رئیس جمهور که قرار بود در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه شرکت کند، سفر خود را به دلیل ضایعه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی لغو کرد.


به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور قرار بود بامداد دوشنبه به نمایندگی از رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران و برای شرکت در مراسم تحلیف آقای اورتگا، در راس هیاتی تهران را به مقصد ماناگوا ترک کند.

امیری روز دوشنبه با تسلیت مجدد به مناسبت ارتحال یار دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گفت: سفر برنامه ریزی شده به نیکاراگوئه به دلیل رحلت ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی لغو شد تا اعضای هیات بتوانند همگام با مردم قدرشناس ایران اسلامی فعالانه در مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری این شخصیت برجسته انقلاب و نظام شرکت کنند.
 
مراسم تحلیف دانیل اورتگا قرار است فردا (سه شنبه) برگزار شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: به دلیل همزمان شدن مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه و مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی، انجام این سفر امکان پذیر نشد و مطمئنا مقامات نیکاراگوئه و شخص دانیل اورتگا که از سال ها قبل با آیت الله هاشمی آشنا بود، اهمیت این موضوع را درک می کنند.

وی افزود: تصمیم لغو سفر به نیکاراگوئه شب گذشته و پس از مشورت با دفتر رئیس جمهور و وزارت امورخارجه و نظر مراجع مذکور اتخاذ شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.