سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقرزاده کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اعتبار 300 میلیاردی تصویب شده دریاچه ارومیه هنوز نرسیده/گردوغبار نمکی ارومیه خورندگی دارد

معاون دفتر زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اعتبار 300 میلیاردی تصویب شده برای احیای دریاچه ارومیه هنوز به دست سازمان حفاظت محیط زیست نرسیده است.

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بودجه اعتباری در نظر گرفته شده برای عملیات احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت برای امسال فعلا 300 میلیارد بوده که مصوب و ابلاغ هم شده است.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست ریالی از این مبلغ را تاکنون اخذ نکرده است، گفت: اطلاعی از دریافت این بودجه از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه ندارم.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست، تأکید کرد: بخش زیادی از کارهای عملیات احیای دریاچه ارومیه وابسته به پول است، چرا که پروژ‌ه‌های تعریف شده ماهیت اجرایی دارند.

باقرزاده کریمی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های حاشیه دریاچه ارومیه و اصلاح الگوی کشاورزی از جمله پروژه‌های اجرایی تعریف شده برای عملیات احیا است.

وی با بیان این که اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 93 شروع و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: در جدیدترین بررسی سطح تراز آب دریاچه ارومیه به 1270.50 متر از سطح دریا رسیده که نسبت به تراز مدت زمان مشابه در سال گذشته یعنی 1270.20 متر بالاتر از سطح دریا، بهتر شده است.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر این که همه تالاب‌های خشک شده یا رو به خشک شدن کشور، باید احیا شود، درباره ضرورت در اولویت قرار گرفتن دریاچه ارومیه برای احیا، توضیح داد: دریاچه ارومیه چون منبع تولید گردوغبار نمک است با خشک شدن خود می‌تواند به توسعه شهرها و کشاورزی آسیب برساند.

باقرزاده کریمی تصریح کرد: گردوغبار نمکی، این دریاچه سمی نیست، اما خورندگی دارد، به طوری که علاوه بر نابود کردن اراضی زنده منجر به ذوب سریع برف‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس1
۱۱:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۵
ما که خودمون در یکی از روستاهای نزدیک دریاچه زندگی میکنیم اکثر جمعیت روستاهای دریاچه به شهر محاجرت میکنن چون هر روز اب دریاچه میاد پایین و نمک ان بیشتر میشه . اکثر تالاب ها هم خشک شده پلی که واسه دریاچه زدن واقعا نمیشه بهش پل گف اگه با خاک پر میکردن بهتر از این بود اگه کسی سفرش به ارومیه افتاد حتما این پل رو ببینید تو کشورهای دیگه که پل زدن اگه اونا پلنند پس این چیه