سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های عربی

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با بازتاب های وسیعی در رسانه های عربی منطقه همراه بود در این مطلب به شماری از آنها می پردازیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق ایران، دیروز در اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران درگذشت. خبر درگذشت وی بازتاب های بسیاری در رسانه های عربی منطقه داشت.

النشره نوشت: رفسنجانی یکی از شاگردان و یاران نزدیک امام خمینی بود و فعالیت اش را با مبارزه با رژیم شاهنشاهی آغاز کرد و در دوران طاغوت 7 مرتبه به زندان افتاد.



المیادین نوشت: رفسنجانی، یکی از بنیان گذاران اصلی انقلاب 40 ساله ایران است که علیرغم ظلم و ستم دوران استبداد همواره در کنار امام بود و موفق به ترجمه کتاب "مسئله فلسطین" از نویسنده مشهور "اکرم زعیتر" در دوران اسارت شد.



همچنین الاتجاه پرس ضمن تسلیت به مردم ایران برای از دست دادن این شخصیت سیاسی نوشت؛ آقای رفسنجانی، یکی از اصلی ترین پیروان مکتب آیت الله خمینی بود.



الجزیره در همین باره نوشت؛ علیرغم تمکن مالی آیت الله رفسنجانی، اما هیچ گاه دست از تلاش برای پیشرفت انقلاب و بهبود اوضاع اقتصادی ایران برنداشت.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.