سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای نخستین ایرباس 321 به ایران باز شد+ مشخصات

نخستین ایرباس 321، شب گذشته تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تحویل نخستین فروند از 100 فروند هواپیمای ایرباس خریداری‌شده به ایران‌ایر خبر داد و اعلام کرد که این هواپیما هم اکنون مراحل آماده‌سازی برای ورود به کشور را پشت سر می‌گذارد.

 دوم دی ماه سال‌جاری، قرارداد نهایی خرید 100 فروند هواپیما میان ایران‌ایر و شرکت ایرباس به امضا رسیده و پس از گذشت سه هفته، اولین فروند آن در اختیار ایران قرار گرفت؛ البته چندی پیش فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر از تحویل هواپیماهای ایرباس از اوایل سال جاری میلادی خبر داده بود.

پیش از این اعلام شده بود که ایرباس 7 تا 8 هواپیما را در سال جاری میلادی به ایران تحویل می‌دهد. بر اساس برنامه 100 هواپیمای خریداری شده شامل 46 فروند ای320 و 38 فروند ای330  و 16 فروند ای350 است که 15 تا 20 درصد منابع مالی این خرید، توسط هما و طی 10 سال بازپرداخت می‌شود.


مشخصات ایرباس 321

این مدل شباهت زیادی با ایرباس a-320 دارد اما دارای بدنه کشیده‌تری است و توانایی جابجایی تعداد بیشتری مسافر را دارا است.
ساخت ایرباس  a- 321 از سال 1989 آغاز شد و نخستین بار در 20 اسفند 1373 (11 مارس 1993 ) به پرواز درآمد.

مشخصات فنی

فاصله نوک دو بال:    ‌34.1  متر

طول:‌    33.8 متر

ارتفاع:      11.8 متر

ظرفیت مسافر:        145 نفر

بیشینه سرعت:‌      870 کیلومتر/ساعت

محدوده پرواز:      3390 کیلومتر


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۵
درود بر آنها که وطن رو دوست دارند و با هرکه به وطن خدمت میکنه همراهی میکنند
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۹ دی ۱۳۹۵
این همون هواپیماهتی استیجاری هستش
مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۵
ایرباس ۳۲۰ در سال ۱۹۷۰ تولید شد ،ودر سال ۲۰۰۷ متوقف شد .
چنین هواپیمای مودل قدیمی ۵۰ ساله به درد کشور ایران نمی خورد
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۵
هواپیما ایرباس ۳۲۱ اولین ساخت چنین هواپبمایی با این نوع موتور بوده ،
ایرباس ۳۲۱ ، ۷۰ سال پبش تولید شده بود ،مودل بسیار قدیمی ولی بدنه بسیار زیبایی دارد
محمد نوروزی
۱۹:۵۰ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خوش بحال پولدارها از این به بعد هوایما نو سوار میشن کاش بی چند تایی هم اتوبوس خوب برای مسافرت بین شهری وارد میکردند
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خوبه مشکل رفت وآمد قشر مرفه جامعه که شاید 5 در صد جامعه را تشکیل بدهند با وارد کردن این هواپیما ها حل بشه ...
فاطمه
۱۸:۱۷ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خداروشکر صنعت هسته ای رونابود کردیم برای این هواپیما؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۹ دی ۱۳۹۵
باز پرداخت 10 ساله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چه سودی میبرن فرانسوی ها .
خداروشکر کارگرهاشون دیگه اخراج نمیشند .
ما که کلی کارخانه و شرکت رو تعطیل کردیم .
مهندس
۱۷:۲۲ ۱۹ دی ۱۳۹۵
ای بابا پس کجا هستند اونایی که میگفتن هواپیما نمیاد و از این حرفا!!!!
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ دی ۱۳۹۵
برای دلخوشی یک هواپیمای کوچک و معمولی تحویل دادن . شاید هم بعدا" اعلام کنند اجاره ای بوده .
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خداراشکر.
امیر
۱۵:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۵
کاش به جای خرید مثل خیلی کشور های دگ حداقل میرفتیم به سمت تولید مشترک.یا حداقل کمی هم به پروژه های هواپیما سازی خودمون بها میدادیم مثل ایران 140.همین پول میتونست کلی اشتغال برا کشور ایجاد کنه.ولی عملا فقط برای ثرتمندان جامعه خوب شد.چون خانواده های متوسط و فقیر که معمولا(شاید هم کاملا)از هواپیما استفاده نمیکنن.
سهند
۱۵:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۵
باید کل 100 فروند وارد فرودگاه های کشور شود
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
ایرباس برای مردم نان و آب نمی شود
ای کا پول میلیاردی خرید این ایرباس ها که تنها به سعود عده انگشت شماری است را برای کسب و کار خرج می کردند و و یا برای ساخت هواپیماسازی بومی هزینه می کردند
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خدا را شکر ما به این تیم دیپلماسی قوی افتخار می کنیم زنده باد ایران و ایرانی
رضا
۱۴:۳۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
بخدا میترسم دستکاریش کرده باشن از کجا میدونید
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۵
دوستان البته ایرباس بازگشت داده شده از فرانسه هستش چون به این زودیا قرار نبود هواپیما تحویل دهند
هومن
۱۴:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
بسیار خبر خوشحال کننده ایی است مبارک ملت عزیز ایران باشد . به امید روزی که ناوگان هوایی ایران نو ونوار شود و هواپیماهای قدیمی و فرسوده برود سطل آشغال
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خداروشکر، ایشالله همشو تحویل بدن تا خطوط هوایی امنی داشته باشیم
روحانی مچکریم
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۵
کاش بها میدادن به نخبه های کشور خودمون، شرایط رو براشون فراهم میکردند که خودمون بتونیم بسازیم. ولی افسوس....
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ دی ۱۳۹۵
خدا رو شکر
مشکلات کشور حل شد :-)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ دی ۱۳۹۵
کاش ایران هیچ وقت تحریم نبود
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۹ دی ۱۳۹۵
کاش ایران خودش می ساخت
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۵
الحمدلله
علی
۱۶:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۵
باسلام-برادر الحمدلله نداره-ما میبایست جوانانمون این هواپیما راتولیدکنن-چه بسا که این کار درکشور عزیزمان انجام شده -درضمن این هواپیما نو نمیباشدو کارکرده هستش-
حامد
۲۲:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
آره دیگه!!!!!!! الحمدلله نگی چی میخوای بگی؟؟؟؟
الحمدلله که فقط سه درصد مردم هواپیما استفاده میکنن آخخخخششششش!!!!!!!!
هومن
۱۳:۲۹ ۱۹ دی ۱۳۹۵
رسانه های منتقد در سکوت!!!
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ دی ۱۳۹۵
چيزي كه نفع توش نباشه نيازي به انتقاد نداره . كاملا بيهوده بودن اين كار مشخصه قشر عظيمي از مزدم ما از اين معجزه برجام متنفع ميشن
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ دی ۱۳۹۵
حالا بیاد بشینه ، ببینیم بین المللی هم میتونیم پروازش بدیم
حالا حالا ها خیلی کاراش مونده
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ دی ۱۳۹۵
من هو 69 میلیون نفر دیگر سئوال میکنیم چه وقتی جاده ها و یفیت خودرو داخلی ارتقا پیدا میکنه تا سالانه این همه انسان در تصادفات از بین نروند.
تهرانیها هم سئوال میکنند دولت که پول داره چرا مبلغ مصوب برای حمل و نقل شهری تهران را پرداخت نمیکنه تا مردم تهران در این هوای آلوده تلف نشوند؟؟؟
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۹ دی ۱۳۹۵
با یه گل بهار نمیشه.
حامد
۲۲:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۵
نیازی به سکوت نیست چون فقط سه درصد مردم از هواپیما استفاده میکنن و نوش جون اونا میشه 97 درصد بقیه چی میشه اونوقت؟؟؟؟؟
بنظر تون بجای هواپیما خریدن چیزای دیگه ای مهمتر نبود و نیست؟؟؟؟؟؟