سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری دوره تئاتر ویژه کودکان در فرهنگسرای کوثر نطنز

مسؤول انجمن هنرهای نمایشی نطنز از برگزاری دوره تئاتر ویژه کودکان در فرهنگسرای کوثر این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شهرداری نطنز، بعد از انتشار فراخوان توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری شهرداری نطنز پیرامون دوره بازیگری و تشکیل گروه تئاتر ویژه کودکان 4 تا 10 سال، اولین جلسه آن در محیطی شاد و پرانرژی با حضور ۴۰ کودک در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

علی ترابیان مسؤول انجمن هنرهای نمایشی نطنز در این خصوص و اهمیت دوره فوق این‌چنین اظهار داشت: تئاتر می‌تواند بهترین ابزار برای فعال و سلامت نگه‌داشتن کودکان باشد، می‌تواند احساس اعتمادبه‌نفس و توانایی سخن گفتن در جمع را افزایش داده و مکانی برای تمرین خلاقیت به وجود بیاورد و استرس را کنترل کند؛ همچنین افزایش آرامش هنگام صحبت در جمع، عزت‌نفس بیشتر، اعتماد به کارهای گروهی و گشودن روزنه مثبتی که به کودکان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه مشکلاتشان را به شیوه‌های خلاقانه و غیرمعمول حل کنند.

وی افزود: ثبت‌نام کودک در یک دوره یا انجمن هنرهای نمایشی روش مؤثری است برای آموزش چیزهای ساده‌ای همچون تقویت صوت، حافظه، مدیریت ترس از صحنه و استفاده از وسایل ساده به‌مثابه ابزار صحنه و افزایش تخیل برای قدرت بخشیدن به نیروی کلمات که این تمرین درواقع به موفقیت‌های بیشتر در مدرسه و افزایش توانمند برای تصدی مسئولیت در فعالیت‌های دیگر گروهی منجر خواهد شد. تولیدات نمایشی بارقه‌های خلاقیت را آزاد می‌سازند.

ترابیان عنوان کرد: دوره مقدماتی شامل نظم، تمرکز، توجه، دیدن، شنیدن، حرکت، همکاری، بازگویی، بازشنوایی و باز انجام دادن است که در طی یک ماه با همکاری شهرداری نطنز برای کودکان در فرهنگسرای کوثر برگزار و در حین دوره تئاتر طنزی با موضوع مناسبات نوروز با بازیگری همین کودکان تهیه و در اولین فرصت در سطح شهرستان و استان اجرا خواهد شد و همچنین در پایان گواهی حضور در دوره به عزیزان اعطا خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاکنون حدود 50 نفر در دوره ثبت‌نام و در اولین روز با همراهی کامل والدین حدود 40 نفر شرکت نمودند و عزیزانی که تمایل دارند کودکانشان در دوره فوق شرکت نماید فردا از ساعت 16 الی 18 به فرهنگسرای کوثر مراجعه نمایند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.